View Single Post
Har den nye FMG-sentralen til Altibox. Sliter med dårlig nettverk noen steder i 1. etasje, samt ute. FMG-sentralen står ved fiberinntaket i 1. etasje.

Har egentlig bestilt Wifi Pluss til 990. Har kablet nett i hele huset, så planen var å koble til Wifi Pluss med kabel og sette den på et egnet sted i 1. etasje.

Forstår at Wifi Pluss gjør det mulig å både koble til reapeteren/ruteren og at den også har uttak for TV. Det er en fordel. Da kan jeg sette den i stua der TV-en er slik at jeg både kan se TV og forbedre nettet. Meeeen, så lurer jeg på om det er dumt? Hvordan er rekkevidden?

Er det bedre å kline til med noe litt dyrere? Stort sett er dekningen ganske god i dag, men med et par blind spots i 1. etasje samt dårlig enkelte steder ute. Så på Asus RT-87U, men ser at denne kom for et par år siden. Dumt å kjøpe "gammel" teknologi? Leker litt med tanken om å ha mulighet for VPN, men absolutt ikke et krav. I tillegg er det uaktuelt å betale mer enn 2.000 kroner.

Bruker litt bittorrent, så greit hvis den ikke kneler av 20 connections.

Noen som har noen gode idéer? Kan jo godt hende jeg klarer meg helt greit med Altibox Pluss-løsningen og. Kan evt prøve og sende tilbake hvis det er for dårlig, men det er jo litt hassle.

Hadde Linksys Wrt54gl i mine glansdager med DD-WRT. Det fungerte veldig bra. Har sett litt på WRT3200ACM. Dog fikk den litt trekk for laber rekkevidde på TEK sin test.

Har veldig lite peil på dette, så takker for alle tips. Kan jeg bruke en ny ruter/extender til både å forbedre Wi-Fi samtidig som jeg kan koble Altibox TV-dekoder i den er det supert.