View Single Post
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Du tar FEIL mr Anonym bruker.

"Som en ny studie tydeliggjorde, ikke bare behandling og spising av kjøtt kommer naturlig til mennesker, er det mulig at uten et tidlig kosthold som inkluderte sjenerøse mengder animalsk protein, ville vi ikke engang blitt et moderne, verbale, intelligente mennesker vi er i dag."

"Det var ca 2,6 millioner år siden at kjøttet først ble en betydelig del av det pre-humane dietten, og hvis Australopithecus hadde hatt en panne å slå seg, ville det sikkert ha gjort det. Å være en planteavler var lettfrukt og grønnsaker løper ikke bort, tross alt. Men de er heller ikke veldig kalori-tette. Et bedre alternativ var såkalte underjordiske lagringsorganer (USOs) -root mat som rødbeter og yams og poteter. De pakker en større ernæringsmessig wallop, men de er ikke veldig velsmakende - i hvert fall ikke rå - og de er veldig vanskelig å tygge. Ifølge Harvard Universitets evolusjonære biologer Katherine Zink og Daniel Lieberman, forfatterne av naturpapiret, ville proto-mennesker spise nok rotmat for å holde seg i live, ha hatt å gå gjennom opptil 15 millioner "tyggesykluser" i året"


"I gjennomsnitt fant de at det kreves fra 39% til 46% mindre kraft til å tygge og svelge behandlet kjøtt enn bearbeidet rotmat. Skiver fungerte best for kjøtt, ikke bare gjør det spesielt enkelt å tygge, men også redusere størrelsen på de enkelte partikler i enhver svelging, noe som gjør dem mer fordøyelige. "

"En hjerne er et veldig ernæringsmessig krevende organ, og hvis du vil vokse en stor, spiser minst noe kjøtt, vil du gi deg langt flere kalorier med langt mindre innsats enn en kjøttfri meny vil. Dessuten, mens dyremuskel spist rett fra kroppen, krever mye ripping og rive-som krever store, skarpe tenner og en kraftig bite. Når vi lærte å bearbeide kjøttet, kunne vi gjøre noe med det, utvikle mindre tenner Og en mindre uttalt og muskulær kjeve. Dette kan i sin tur ha ført til andre endringer i skallen og nakken, favoriserer en større hjerne, bedre termoregulering og mer avanserte talegrupper. "
(Time 2016)

Sorry, vegans: Eating meat and cooking food is how humans got their big brains
https://www.washingtonpost.com/natio...=.f40c245db25f

Eating meat led to smaller stomachs, bigger brains
http://news.harvard.edu/gazette/stor...bigger-brains/

- Når det gjelder denne dømmen så synes jeg faktisk at han burde fått livstid, slike sjuke mennesker har ingenting i samfunnet å gjøre.
Vis hele sitatet...
Jeg tror jeg har lest noen av studiene du ref til, det var vel også slik at mennesker den gang også var litt late så i stede for og jage dyr stakk de rett og slett bort og spiste nabo stammen. Var vel den tidens fast food tenker jeg.