View Single Post
Trådstarter
12
Sitat av Klistermerke123 Vis innlegg
Problemet er at hund er et husdyr istore deler av verden, imotsetning til hval og hest. Det får følelsene til folk å gå løpsk.
Jeg er dog helt enig med deg. Dyr er dyr. Så lenge avling -og slakte prosessen foregår under humane forhold ser jeg ingen grunn til å skille mellom hest, hund, elefant, apekatter eller hva en det måtte være.
Vis hele sitatet...

Det som er problemet, verden er så ute å kjøre på så mange måter, men hva folk i rike, utviklede land bryr seg om, er at noen tusen mennesker spiser hund i et land med 1.3 mrd noen ganger i året på andre siden av verden.

Noe vi ikke har noe med, og med tanke på Kina's makt og størrelse, betyr våre "hjerter" en fjert i motvind.

Isteden for å bannelyse hele festivalen noe som har vært tradisjoner i mange, mange år burde de heller tvinge frem humane avlivingsmetoder og avling.

Hest er jo stort i USA, spesielt Texas, men det bryr jo ikke vi oss om når vi spiser svartpølse, for vi vet hester blir slaktet humant og vi har ikke samme tilknytning som de i USA.

Så burde vi heller ikke legge oss opp i sånt, vi lever i en boble.
Tråden er ikke direkte en bashe tråd, men minnet meg om den lange Syte artikelen på VG i fjor. Norge's beste kilde til grineri og føleri.
Sist endret av missMia; 21. juni 2017 kl. 13:18.