View Single Post
Sitat av Dictum Factum Vis innlegg
Veldig informativt innlegg, KP til deg Ja, jeg vet faktisk at tennene tar skade av det, men jeg har ikke fått noen merkbar skade av å spy en sjelden gang i fylla. Meningen var at å spy i et isolert tilfelle (som første gang på snus) ikke gir varige skader. Eventuelt er det som lotto.

Det er jo kjent at personer med bulimi/anorexia får dårlige tenner fordi de spyr så mye. Ikke siter meg på kilder, da jeg hørte det fra ei jeg gikk på skole som hadde spiseforstyrrelse og spydde ofte.
Vis hele sitatet...
Nei sånn å spy engang her og engang der gir ingen merkbar skade, men i lengden vil det slite litt på tennene ettersom årene går.
Oppkast fører til erosjon på tennene og gir samme skader som feks det å drikke brus eller spise godterier.
Grunnen til dette og at man får dårligere tenner ved å spy ofte er pga magesyre som består av vann, saltsyre (HCl), kaliumklorid og natriumklorid.
Dette er etsende og har en pH på mellom 1 og 3.

Sitat av 0xFF Vis innlegg
Ifinnamrk.no er ingenting annet enn en søppelavis. Det er en tabloid avis som publiserer stortsett «klikk-vennlige» «nyheter» med «clickbait overskrifter».

Det er absolutt ikke verd å lese den i det store og hele, og værtfall ikke tro på noe av det som står der.
Vis hele sitatet...
Det er ikke bare den avisen den artikkelen kom ut, den var ute på vg, dagbladet, nettavisen og sol først
Sist endret av Slæsken; 13. mai 2017 kl. 19:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.