Tråd: Sobril heaven
View Single Post
Sobril er et mildt benzo, altså ikke så potent. Man vil ikke merke så betraktelig til angst-dempende effekt dersom man forventer seg et medisinsk innslag av "påvirkning/rus" i form av reseptorene skal påvirkes. Slik fungerer ikke Sob., jeg som er hard misbruker av opiater osv kan ikke si at jeg "kjenner noe" før etter kanskje hele pakka på 250mg, mens samboeren min som ikke er misbruker som sjelden bruker noe reseptbelagt medisin, sier at dersom hun sliter med angst så tar 10 mg Sob den værste angsten, det er det eneste hun kan merke, og hun er dermed førnøyd, hender t.o.m at hun deler den ( 5 mg) fordi hun er høysensitiv og opplever i blant å bli bittelitt trøtt hvis hun tar 10 mg. Så, vi er forskjellige vi folk, hehe. Jeg må ha ganske høye doser pp det meste, disse 5-10 mg valiumene/vivalene som sykehus o.l ofte gir før enklere operasjonener har knne snev av effekt. Nå skal det sies at da jeg var 15 år så skulle jeg operere foten, sette inn noen skruer og fikse noe feil med no ledd osv. Så jg ble forsøkt lagt i narkose ved Røde Kors klinikken i Oslo...Og etter operasjonen så kom foreldrene mine for å hente meg (jeg satt i rullestol og det tok noen dager før jg kunne bruke krykker). Men iallefall så hadde opr og hele greia tatt så lang tid fordi narkosen "virker ikke på meg"., Så anestesilegen hadde sagt til mine foreldre underveis at: "Enten så er det noe feil med meg, eller så har deres datter på en eller annen måte utviklet en helt utrolig høy toleransen av opiat og andre ting vi bruker som drøftende midler, fordi den dosen jeg tilslutt endte opp med å måtte tilføre henne for å oppnå en tilstand hvor vi kunne påbegynne opr, den doseringen vil jeg påstå at ville vært alvorlig overdosering selv for en mann med vår høyde og vekt" sa han og så på pappa. Mer ville han ikke si eller blandes inn i saken, annet enn å formidle det faktum at jeg som mindreårig (15) allerede hadde utviklet en så iflg han "skummelt beviselig høy toleranse" for disse tyngre stoffene at dersom noen skulle kunne redde meg fra videre tungt misbruk så var det langt ifra for tidlig å skaffe hjelp til veie nå. Jaja, det ble en helt annen story, men bare viser forskjellen på folk ifht ulike inntak/doseringer og bruksmåter. Lykke til

For raskere og mer "opplevelsesbart" inntak kan du ta tbl.sublingvalt, dvs.legge den under tunga så vil den i løpet av noen minutter løse seg opp ved hjelp av spytt og absorberes. raskere enn om du svelger tbl. Ta evt en kopp avslappende te til. (Kaffe, fortynner blodet litt og gir mer effekt litt raskere alltid). Dersom tbl.pr.os kan det være en ide å sørge for at syre tærer ned rbl,litt fortere ved at du f.eks spiser noe syrlig i forkant. Bare å prøve seg frem egentlig, 10 mg er ikke noe de fleste ville merker ah se fikk en gang tror jeg, hvis man hadde to prøvehopper og gav en gruppen f.eks nye effektive multivitaminer (ville de føle seg sååå sporty pga muligens mange sin har god effekt av "placebo" eller GOD TRO da, og de andre fikk Sobril uten å vite det så hadde ingen kjent etter effekt på samme måte ig dermed ikke kjent noe til de aktuelle affekterte, men kanskje opplevd andre effekter, i retning av hvilket prep de trodde de hadde fått. Sob mot angst skal visst kunne merkes ved bruk av Sobril for noen, mens det er helt ulike hvordan reseptorene våre fungerer (arv, miljø osv), + at de ulike benzoprep.henvender seg seg til de ulike reseptorene på ulike måter. Enzymer (i lever) spiller også inn ifht ulike prep., bl.a mangler veldig mange det enzymet som må til for å spalte om paralgin fortes kodein til morfin, dermed er det mange som uttaler at paralgin forte ikke virker, og det kan være et faktum fordi mange mangler som sagt det gitte enzym. Ikke alle leger er flinke nok til å tenker helhetlig mtp særlig benzo til pasienter, Sobril er også ofte en medisin de fleste leger kan "stå inne for å skrive ut", - uten rusmiljøet/lav overdosefare/mildt prep når man først beveger seg inn inn i benzo-slekta. Mange har god effekt av lavdoser med SSRI også ved angst, + at noen rekvirerer også betaklokkere for å redusere angst og uro (blodtrykksmedisin). Mange muligheter, men 10 mg Sobril..ville være som en brødsmule til frokost for meg. Jeg fikk en stund Sobril 25 mg 1-2 tbl 3-4 ganger pr døgn i 1-2 uker ved urolig tilstand. Prøvde vel tre dager også gadd jg ikke mer. Jeg er på Subutex (illegalt) nå, tar du en halv 2 mg Sub under tunga i ny og ne så er du hvertfall kvitt angsten, men ikke noe særlig å bruke sånt kun pga angst da, - var mest tull. Om vi bytter litt i en ukes tid så tror jg at du hadde sovet godt en ukes tid, mens jeg hadde blitt godt avvent (kunne jo vært no!) hehe
Sist endret av Kine33; 4. mai 2017 kl. 00:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.