View Single Post
FrkCorvus's Avatar
Trådstarter
3
Simchris har et veldig godt innlegg her syns jeg!
Jeg tenkte jeg kunne utdype hvordan det funket for meg også:

Meditasjon og ro i hodet: Til vanlig så er hodet mitt overaktivert og jeg blir noen ganger desperat etter å få ro. Det er som å høre på 100 radiokanaler på én gang. Så jeg setter meg til rette og skal prøve å meditere for å få fokuset vekk fra hodet og over på f eks pusten. Men det er håpløst for jeg blir bombardert av tanker som for det meste er negative. Styggen på ryggen har fått godt med mat i nesten 30 år, så det er ikke lett å bli kvitt han.
OM jeg skulle klare å holde ut og klare å få tankene sånn nogenlunde unna så kommer det plutselig en del flashbacks til vonde hendelser og da må jeg bare avslutte.
Når jeg tok cannabis så ble saken en helt annen! Det ble stille.. De få tankene som kom var positive og fulle av kjærlighet til meg selv. De fløt forbi og jeg klarte å få en ro i hodet som jeg aldri før hadde fått. Første gangen dette skjedde begynnte jeg å gråte fordi det var så deilig å få litt fri!
Nå, uten cannabis så er jeg tilbake til slik det var før og meditasjon fungerer ikke for meg lenger.

Ro i kroppen: Kroppen min er også ofte overaktivert. Jeg går rundt og spenner meg og har mye angst-symptomer. Dette kombinert med uroen i hodet gjør at jeg ofte er veldig sliten.
Cannabisen fikk kroppen min til å slappe helt av! Jeg klarte å ligge helt i ro og bare være i nuet og kjenne hvor deilig det var å ikke spenne muskler og være rastløs. Etterpå fikk jeg masse energi og klarte å trene, noe jeg ikke hadde gjort på mange år. I tillegg ble jeg kvitt mye av marerittene mine.

Kreativitet: På grunn av uroen i hodet så har konsentrasjonsevnen min vært bånn i bøtta i mange år. Å komme meg gjennom utdannelsen var en utrolig stor utfordring, men ettersom det var en fagutdannelse med mye fysisk arbeid og praksis så gikk det. Men å sette igang med hobbyer hjemme var håpløst! Ikke hadde jeg konsentrasjonen til det, og om jeg skulle være heldig en dag og få ro nok til å prøve meg så var gnisten min helt borte. All kreativiteten jeg hadde hatt som barn var ikke der lenger, eller jeg fikk i alle fall ikke tak i den..
Med cannabis åpnet det seg en diger dør og det bare rant ut med idéer, pågangsmot og glede! Jeg kunne sitte i timesvis og leke meg med farger, materialer og teknikker, og jeg oppdaget at jeg faktisk er ganske flink! Jeg fikk masse mestringsfølelse og glede ut av dette!
Heldisvis har jeg klart å beholde litt av gleden ved malingen selv etter jeg sluttet med cannabis, men kreativiteten er ikke helt på plass og jeg sliter med konsentrasjonen.

Da fikk de som er interessert lese litt mer om innvirkningen det har hatt på meg.
Ps: Jeg kan jo nesten ikke unngå å nevne hvor utrolig fantastisk det var å høre på musikk når jeg var høy! Det var virkelig ubeskrivelig å høre på f eks Hans Zimmer! Oh lord!