View Single Post
Trådstarter
101
Det er som Alzo sier. Det har skjedd gang på gang og jeg forventer ikke at noen "voksne" løsninger vil fungere. Jeg vet ikke engang om det er de jeg bor i etasje med som stjeler, noe som vil innebære et HUSmøte og ikke bare et møte med de i etasjen. Det er heller ikke utelukket at det er noen som ikke bor hos oss som kommer og stjeler.

Hun jeg pratet med i helga, har selv blitt frastjålet masse ting. Det er med andre ord VELDIG vanskelig å mistenke noen mer enn andre, for tro meg jeg har gått gjennom mulige motiver og profilert alle jeg bor med..


Å putte avføringsmiddel i maten virker ineffektivt, og jeg kommer ikke til å gjøre det.
Jeg er derfor mer på overvåkningsforslagene.

Ja, det er ulovlig. Men dersom jeg skal sette opp et kamera, vil jeg gjøre følgende:
1. skaffe et minikamera/spionkamera som ikke blir funnet
2. jeg vil ikke fortelle noen at jeg har gjort det
3. når jeg så finner hvem som har gjort det, på video, vil jeg alene konfrontere vedkommende og kreve oppreisning


Dersom vedkommende nekter, selv etter at jeg har prøvd å forklare at jeg vil løse dette uten å skape mer trøbbel i huset, vil jeg faktisk true med film. Jeg vil si at jeg fikk tilsendt film av h*n, og at jeg har det i hende. Dersom dette ikke hjelper og vedkommende fortsatt nekter, vil jeg iallefall dele filmen med utleierne.

Har også tenkt over at det kan hende vedkommende er ugjenkjennelig på filmen eller at jeg ikke engang kjenner til vedkommende, men det problemet får løses når det oppstår.


Egentlig vil jeg heller gjøre det som faktisk må være mest effektivt og lovlig(?): spore maten. Går det ikke an å kjøpe en billig GPS-sporingsbrikke e.l. som jeg kunne lagt i matvarene? Eller flere, ettersom varer fra både fryser og kjøleskap blir tatt.


For øvrig har jeg allerede kjøleskap på rommet, men det hjelper lite når fryseren uansett blir tomt, pluss at jeg kjøper inn mye mat om gangen og det er ganske strevsomt å ta inn og ut fra rommet hele tida. Jeg vil ikke leve sånn!
Sist endret av bQuick; 28. mars 2017 kl. 13:42.