View Single Post
Sitat av Underklass Vis innlegg
Jeg blir litt irritert når jeg gang på gang leser hvordan noen skal forsøke å styre rus inntaket til andre medlemmer.
400 mg vil etter min mening absolutt gi en kraftigere rus enn 200 mg. Påstanden din kan settes på spissen: Det er ikke noe forskjell på et halvt gram heroin og ett gram heroin.
Vis hele sitatet...
Poenget er er jo ikke at TS skal bli så høy som overhode mulig. Da kan han jo kjøre på med 600mg. Det handler om hvordan å best håndtere situasjonen for TS sitt beste, ikke om å diktere narkobruken. Her kommer folk med sine forslag med kun gode intensjoner for TS sin del, og TS står fritt til å velge selv hva han eller hun vil gjøre. Det er dette som er essensen i tråden når TS spør om råd.
Sitat av Underklass Vis innlegg
Ønsker du bare å sitte å være glad og litt tankefull, eller ønsker du å kjenne euforien og den evinnelige gleden?
400mg er etter min mening hverken lite eller mye, ihvertfall dersom du ønsker å løfte deg opp fra det å bare sitte å trekke på smilebåndet
Jeg sier: om du ønsker å ta 400 mg, kjør på! Jeg tror du vil være fornøyd med å ha tatt alt.
Vis hele sitatet...
Når du skriver dette forsøker du jo i like stor grad å ''diktere bruken''. Du bruker en retorikk som direkte oppfordrer og forsøker å overbevise TS til å velge 400mg fremfor 200mg.

400mg er en veldig høy dose. Det er en dose en helst bør holde seg unna med tanke på helse og psyke. Dette gjelder når en har hatt god tid til å rehabilitere kroppen sin. En bør for sin egen del være ekstra forsiktig når det kun er noen få dager siden sist. Klart, om noen har bestemt seg for å innta store doser gjevnlig og de er bevisst på faremomentene så vil jeg ikke gjøre noe for å forsøke å stoppe de. Men i en tråd hvor dosering diskuteres er det vel helt aktuelt at folk kan si sin mening og gi personlige råd til TS uten at noen skal komme med pekefinger og anklage de for å diktere bruken? Ihvertfall når anklageren ''dikterer'' i samme grad andre veien. Men klart, hvis sterkest mulig rus der og da er den eneste faktoren du jobber ut ifra vil nok 400mg være bedre enn 200mg. Faktisk kan man med trygghet under den retorikken anbefale 600mg.