View Single Post
ArbeidsledigProletar
Sitat av Don P Vis innlegg
Mulig jeg ikke ordla meg på den beste måten, så jeg prøver igjen.
Jeg har ikke lest noen argumenter eller forslag som jeg synes er bedre en den tanken jeg har gjort meg hittil. Det vil på ingen måte si at ikke jeg kan endre mening senere, når enten min oppfatning av situasjonen eller forståelse av problematikken rundt endres.

Det synet jeg har nå er heller ikke det samme jeg hadde når jeg var yngre. Jeg føler ikke jeg er ute å padler, har for øvrig båtførerbevis fra ungdomsskolen, men føler at min fremgangsmåte er en bedre løsning enn legalisering. Tråden etterspurte argumenter mot legalisering, jeg la frem mitt syn og har prøvd å belyse dette. At "alle" synes at mine argumenter er dårlige eller feil må jeg i en saklig debatt godta og akseptere. Likeså er dette mitt nåværende synspunkt på saken. Jeg håper du også er åpen for at du i enden av denne debatten kan sitte igjen med synet om at legalisering er feil vei å gå.
Vis hele sitatet...

Men så forsvar den halvbakte ideen din om avkriminalisering heller enn å avblåse motargumenter uten å besvare dem da.

Hvorfor synes du at å pøse penger inn i det svarte markedet er bedre enn å la staten ta kontroll over disse midlene, kvalitetskontrollen og som resultat har kontroll over hvor mange som røyker og hvor mye som blir røyka. Penger til holdningskampanjer og behandling.

Alt dette blir stikk motsatt i din løsning, hvorfor synes du det er at de kriminelle har kontrollen over kvalitet og pengene i spillet?