View Single Post
Sitat av Gelémannen Vis innlegg
Er enig i mange av ideene dine her når det kommer til hjelp, men det jeg sliter med er denne:

Hvordan er det mulig å få bort forbruk av noe 100%? Jeg mener, det finnes folk som sniffer bensin for å ruse seg, vel vitende om at det er russisk rulett.

Hvis vi så hadde klart å eliminere et rusmiddel fra markedet så har jeg liten tro på at mennesker generelt slutter å ruse seg. Kanskje en brøkdel slutter totalt fordi cannabis var deres eneste foretrukne rusmiddel, men en del vil nok bare bruke andre stoffer.

Og hvis ingen tjener penger på cannabis, så er det ikke usannsynlig å tro at de begynner å selge andre stoffer.

Og da er spørsmålet: Vil vi at de skal ruse seg på noe vi allerede har kunnskap om, kunnskap som kan gjøre oss i stand til å begrense skadeomfanget, eller skal vi la dem ruse seg på andre midler som per dags dato kanskje ikke engang eksisterer (type research chemicals o.l.)?
Vis hele sitatet...
At vi blir kvitt problemet tror jeg ikke, men det er målet i min visjon, blåøyd som jeg er. Det du sier om at dersom ingen tjener penger på å selge cannabis så vil de nok selge noe annet er og noe jeg legger til grunn mot legalisering. Om du fjerner en inntektskilde fra kriminelle, enten ved hjelp av mine blåøyde holdningskampanjer eller legalisering, er min tro at de finner noe annet å selge for å tjene penger. Det er for meg irrasjonelt at noen kan anta at dealerne da legger om livet og blir lovlydige.