View Single Post
Googlelært
seroto9n's Avatar
Trådstarter
459
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Smugles det mye marijuana inn til Norge? Jeg har inntrykk av av vi er nogenlunde selvforsynte her, så jeg kan ikke forestille meg at særlig mange gidder å smugle inn marijuana. Da er det enklere og mer lønnsomt å smugle hasj. Men jeg finner ingen statistikk på dette, det gjør kanskje du?
Vis hele sitatet...
Ja, det smugles marihuana til Norge. Ja, jeg tror det smugles mest hasj.

Uansett, statistikkene på dette er lette å finne. Vet ikke hvilken tone kommentaren din holder, men her er et par statistikker til deg.

Marihuanabeslag 2010-2015

Cannabisbeslag (her er jo hasjen inkludert)

Men ja, det smugles nok langt mer hasj enn marihuana, men prosentandelen THC gjelder også for hasj. Så argumentet står.

Les selv.

Ifølge den nevnte Kripos-rapporten beslaglegges det oftere hasj med «svært høy styrkegrad» også i Norge. Ifølge Kripos kan styrkegraden gjerne være fra 20 til 30 prosent, som er tre ganger sterkere enn «den hasjen som har vært vanlig over mange år».
Vis hele sitatet...
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Uansett så driter jeg egentlig i hele greia for den diskusjonen har har eskalert i alle mulige veier fordi folk mener man får verdens beste weed i norge grunnet at de kriminelle gjør det sånn.
Vis hele sitatet...
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Men det er greit, siden dere mener verdens beste weed er den man får i norge så skal dere få tro det.
Vis hele sitatet...
Du er nødt til å slutte å si "beste weed" og i hvert fall "verdens". Du skjønner vel at kriminelle ønsker å lage så potent weed som mulig kun fordi de tjener mer penger på å gjøre det? Under alkoholforbudet lagde folk 96% og smugla sterk sprit. Kun fordi det var mer virkestoff på et gitt areal. Det samme gjelder weed.
Sist endret av seroto9n; 10. mars 2017 kl. 20:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.