View Single Post
Sitat av Jonta Vis innlegg
Dog tviler jeg på at de klarer å svare på alt.
Vis hele sitatet...
Ikke undervurder dem. Eller, mer presist: Ikke overvurder dem. Å gi tilfredsstillende og vettuge svar kan de selvsagt ikke. Men det trenger de ikke å gjøre. De trenger bare å åpne og lukke munnen slik at det produseres lyd. Holder de på lenge nok blir folk lei og går. De trenger ikke å overbevise deg, de trenger bare å DDoSe din evne til å besvare all galskapen.

La meg demonstrere! Her, rablet i vei på stående fot med det første og beste som falt meg inn:

Sitat av Jonta Vis innlegg
- Har noen, noen gang, falt av kanten?
Vis hele sitatet...
Hvem vet? Dersom de falt av får vi jo ikke vite det. Husk også at 'de' patruljerer 'sørishavet' og hindrer folk i å reise dit, så det er ikke så mange som har muligheten.

Sitat av Jonta Vis innlegg
- Hvor høy er kanten?
Vis hele sitatet...
Hva mener du? Hvor høy er kanten til et stup? Det kan da like gjerne bare gå rett ned når du står på kanten. For den saks skyld, hvordan vet vi at det *er* en kant der? Kanskje jorda bare har uendelig areal!

Sitat av Jonta Vis innlegg
- Hva er omkretsen?
Vis hele sitatet...
2*pi*r, vel! Følgespørsmål: "Hva er r?" Svar: (3V/(4pi))^(1/3) der V er volum. Simple!

Sitat av Jonta Vis innlegg
- Hvor mye veier jorda?
Vis hele sitatet...
Kjempemye. Men ikke endre samtaleemnet her; form og vekt er ikke det samme.

Sitat av Jonta Vis innlegg
- Hvordan ser undersiden ut?
Vis hele sitatet...
Tettpakket med slike:

(Saturn V-motorene altså, ikke Werner Von Braun)

Sitat av Jonta Vis innlegg
- Hvor tykk er jorda?
Vis hele sitatet...
Tilstrekkelig. Men husk at mye av den 'dype' aktiviteten vår er humbug. Global oppvarming finnes ikke, og olja vi utvinner er jo bare rakettdrivstoffet vi pumper opp. Hvordan forklarer *du* olje, hm? Fordi, dinosaurer ser overhode ikke ut som olje. [hånlig kommentar om bruk av occams razor og galileo]

Sitat av Jonta Vis innlegg
- Om jorda er flat (altså, en søyle. For vi har jo gravd oss ned et stykke), regner jeg med at det er magma rett under alle vulkaner? Hvorfor faller ikke magmaen ned? Det er jo snakk om noe som spiser seg gjennom stein. Så… metallplater?
Vis hele sitatet...
Magmaen er bare deler av underlaget som har smelta på grunn av spillvarmen fra rakettmotorene. Spørsmål til deg: Hvis magmaen i din forklaringsmodell ikke kontinuerlig tilføres varme, hvordan holder den seg smeltet? [Check mate atheists!]

Sitat av Jonta Vis innlegg
- Hvordan oppstod jorda?
Vis hele sitatet...
Gud!

Sitat av Jonta Vis innlegg
- Hvordan fungerer elver?
Vis hele sitatet...
Jorda har jo fjell og daler og vær? Vann fordamper, kondenserer og renner nedover igjen. Det kan godt hende at noe av det må pumpes kontinuerlig for å holde det i drift; det vet jeg ikke. Hva har dette med jordas form å gjøre?

Sitat av Jonta Vis innlegg
- Hvor står disse lyskasterne? Og hologramprosjektørene?
Vis hele sitatet...
De henger i taket. Langt utenfor de områdene vanlige mennesker får gå - det området man kaller antarktis - så står det høye søyler. Mellom disse er det trukket noen stendere og hengt opp en diiiiiiger presenning. Ved hjelp av kreativ bruk av fargeskiftende maling og lyskastere og slikt, så kan alt vi ser simuleres perfekt. Sola er en diger varmelampe.

Sitat av Jonta Vis innlegg
- Hvordan har det seg at alle objekter faller med samme hastighet i vakuum?
Vis hele sitatet...
Fordi rakettmotorene sørger for at jorda akselereres med en konstant rate på 9.81m/s^2.

Sitat av Jonta Vis innlegg
- Om hun tror at jorda er den eneste sylindriske planeten, og alle andre er ca. kuleformede: Hvorfor akkurat jorda?
Vis hele sitatet...
Det finnes ingen andre planeter, bare lamper, malerier og projeksjoner oppe på den presenningen som utgjør taket.
Sist endret av Myoxocephalus; 31. mars 2017 kl. 23:14.