View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av nomore Vis innlegg
Delt noe så trivielt? Tror du høna føler det slik?

Prinsippet her er at det skal ha en konsekvens å produsere og dele slike videoer. Handlingen på filmen er værre enn delingen, men om ingen hadde sett på, likt og delt - hadde da noen gidda å pule ei høne, filme det og publisere det? Trådstarter har distribuert videoen, og dermed medvirket til at den blir delt og spredd videre.
Vis hele sitatet...
Nei, jeg tror ikke høna tar så veldig lett på å bli pult til døde. Men dette føyer seg da bare inn i rekken av forferdelige ting vi gjør med dyr. Har du noen gang sett filmer fra innsiden av et slakteri? Pelsfarm? bønder som misligholder dyrene sine? Den eneste forskjellen her slik jeg ser det er at dette skjer i storskala, og dette var ei stakkars høne som ble pult til døde av en idiot som filmet det, men betyr det virkelig at en kar som ikke hadde noe med dette å gjøre i det hele tatt skal få 10 000,- i bot? Bare for å dele? Det er så utrolig mange ting politiet skulle prioriert mer alvorlig en dette, det unnskylder selvsagt ikke at han delte dette, men virkelig, 10 000 KRONER? Bare jeg som synes det er helt vanvittig?