View Single Post
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Uff da! Altså Hoarse har fullstendig rett i at etter 12 års misbruk(ikke rus misbruk) av Rivotril kunne etterhvert ha medført død, men da i spesielle situasjoner der du for eksempel kutter cold turkey, null nedtrapping og null bruk av andre medisiner. Abstinensene kunne ha blitt så voldsomme og etterhvert dødelige. Folk har dødd av abstinenser før..

Men du er jo over kneika og knasker dine daglige sobril, du er ikke i faresonen for noen alvorlige komplikasjoner slik ting er nå!

Jeg har gått av Rivotril selv et par ganger. Den ene gangen var et rent helvete uten like. Og jeg kan ikke se for meg at jeg noen gang kunne klart å slutte uten og trappe ned med hjelp av nettopp Sobril. Har trappet ned med Valium også.

Men ja et helvete! Var svimmel, kalsvetter,fryser og svetter om hverandre, hjertebank og veldig høy puls, kramper, hodepinne, panikkangst you name it! Og jeg hadde ikke spist dem lenger enn et par måneder. Masse respekt til deg som er kommet så langt! Etter så mange år på Rivotril. Rett og slett imponerende!

Jeg er dog enig med moonlight som sier at du kanskje er litt for slem med deg selv? Etter over et tiår på Rivotril, sammenhengende? Jeg hadde krevd Sobril i et år om det er det som måtte til! 2-3 uker høres latterlig lite ut! Du sier du ikke vil bruke andre piller osv fordi du ikke vil være avhengig av noe annet osv. Men seriøst, gjør deg selv en tjeneste. Det finnes iallefall 10 preparater jeg kan nevne som har hjulpet meg ved benzo(piller) og alkohol abstinenser. Jeg vil ikke operere som en lege her. Men kan ikke du snakke med legen din om noe medisiner mot abstinenser? Jeg nevner:

Seroquel(mildt antipsykotika som er veldig bra for søvn, kan roe ned blodtrykket, øker appetitt, kan hjelpe mot angst, hjelper mot psykotiske lidelser generelt)
Vallergan(veldig bra for søvn, harmløse allergitabletter som gjør deg trøtt, obs for hangovers)
Atarax(kan hjelpe mot søvn og angst, allergitabletter)
Orfiril(antiepilektikum, ikke benzo eller avhengighetsskapende, du er i stor risiko for kramper, jeg hadde anbefalt noe krampestillende som dette)
Vitaminer og mineraler som er bra for nervesystemet, som Tiamin, Magnesium andre typer vitamin B

Og om du sliter med høyt blodtrykk og hjertebank ville jeg også anbefalt Kateprezan, det holder blodtrykket nede. Men disse er kun ved hjelp om du sliter med høyt blodtrykk. Du skal ikke ta slikt om du har normalt blodtrykk.

Poenget mitt er vel egentlig at jeg synes det er litt synd at du ikke får bedre behandling... Abstinenser kan faktisk stabiliseres med medisiner, i de aller fleste tilfeller. Jeg gikk på en hev av medisiner sist jeg gikk av piller og angrer ikke på en eneste tablett. Folk er dog forskjellige og det er også leger. Men snakk med legen din om noe av dette høres ut som det kan gi deg noe hjelp.

Du har vært kjempe flink så langt, ønsker deg masse lykke til!
Vis hele sitatet...
Jeg vil si tusen hjertelig takk for fantastisk gode råd. Det der hjalp meg mye.
Ja jeg har skjønt nå at det å ikke ta tabletter er umulig. Det må jeg bare gjøre. Legen min er ganske tulling akkurat på dette området. Han kutter ned noe helt sykt fort, så ikke rart jeg blir så dårlig. Livet mitt blir ødelagt, og jeg får ikke tatt vare på ungen min.
Skal dit nå 12:15, og skal da kreve bedre behandling.
Vallergan, Atarax og seroquel rører jeg ikke av forskjellige årsaker. Atarax fungerer ikke heller. Orfiril har jeg tenkt litt på da. Jeg skal snakke med han. Jeg kan skrive etterpå og fortelle hvordan det går.
Tusen takk igjen!!
(Godt å høre stemmen jeg ikke dør av det her..)