View Single Post
Pensjonert Skaper
94
Sitat av Relevant Vis innlegg
Du skriver svart på hvitt att appen ''messer med dine private ting''. Hva mener du her? Du påstår også at messenger deler privat informasjon angående deg til fremmede. Har du noen god grunn til å tro, eller konkrete kilder på at de deler privat informasjon om deg med fremmede?
Vis hele sitatet...
Det er nok lite grunn til å tro at de gjør det per idag, men det betyr ikke at muligheten ikke er der. Jeg har ofte blitt kalt paranoid av folk rundt meg fordi jeg nekter å ta i bruk messenger-appen nettopp fordi de har tilgang til så mye på telefonen min.

For min del er ikke problemet at jeg tror noen har interesse av å se alt jeg foretar meg på telefonen, men heller at muligheten er der. Jeg vil ikke leve i en verden der jeg er prisgitt å stole på alt av tjenesteleverandører. Jeg vil heller leve i en verden der jeg kan være sikker, fordi tjenesteleverandøren ikke har de mulighetene som for eksempel er bygget inn i messenger idag.

Jeg tror ikke strømleverandøren min er interessert i å bruke dataene fra den automatiske strømmåleren min til noe som helst annet enn å sende meg en korrekt faktura, men det skal ikke mer enn en utro ansatt til i feil ledd før jeg plutselig blir rana mens jeg er på ferie.