View Single Post
Det er faktisk veldig utbredt. Jeg får en veldig angst-preget high, hvor jeg overanalyserer alt jeg gjør i et negativt lys. Og om jeg ser på en film eller på tv så ser jeg på det med en veldig kritisk tankegang. Ser alt som er feil. Jeg blir rett og slett ekstremt kritisk, ganske anxious, og urolig.

Selveste Alexander Shulgin var ikke en fan heller, her er et utdrag fra et interview med Ann Shulgin hvor hun snakker om deres forhold med blant annet cannabis;

...At which point I said, “Okay, alright!”
I’ve never taken it again, and don’t intend
to do so. Ayahuasca is one of the best allies
of a lot of people I know, but it’s not ours.

Marijuana is the same thing. It would
be great to be able to enjoy marijuana,
because you could take it everyday, and we
know a lot of people who do.
Also, I don’t
like alcohol at all, so there’s nothing I can
take every evening if I feel like it. But
marijuana is also something that neither of
us can enjoy. Sasha feels that it’s a waste of
time because he doesn’t learn anything. I
finally found out from my daughter, what I
had not understood, which was that not
everybody has my marijuana experience.
What happens to me is that I have a fullblown
psychedelic experience, only with
paranoia. And that’s not much fun. So all
I’m learning is, number one, how to get out
as soon as possible, and, number two, not
to take it again. Yet, marijuana is the
favorite plant or drug of a tremendous
number of people.
Vis hele sitatet...
Source: http://www.maps.org/news-letters/v17...shulgin-23.pdf

Jeg kjenner veldig mange som er slik. De er ikke ellers preget av angst aller paranoide tankeganger, men i min erfaring smarte, sosiale, utadvente og hyggelige. De reagerer bra på alle typer psykedeliske, selv i større doser, men om man introduserer en cannabis-joint så går humøret ned og angsten litt opp. Spesielt kjipt er det å røyke på psykedeliske for min egen del. Til vanlig så kan en bitteliten en gå greit etter et par øl. Det tok meg og andre bekjente et idiotisk antal situasjoner hvor man falt for fristelsen og tok en liten en, bare for å angre det etterpå.

MAO; det er ingenting galt med deg Man opplever rus forskjellig, og rus virker på forskjellige måter i forskjellge hjerner. Ta heller et par øl eller mikrodoser lsd når dere har en kveld og du har lyst på "noe". Og for guds skyld, ikke ødeleg en psykedelisk tripp med cannabis.
Sist endret av Picard; 21. februar 2017 kl. 14:00.