View Single Post
Sitat av Sterol91 Vis innlegg
ok, da tar du hun med til et vann som er langt nok til at du se kurving men at du også kan se skog på andre siden, be hun legge seg helt ned i vannflate høyde og forklar. gjerne ta med en kikkert.

Men mitt tips vil være og holde deg langt unna slike mennesker.
Vis hele sitatet...
Dette har hun terstet mange ganger (vistnokk). Hun har bodd med havet store deler av livet og bod steder med middnattsol. Grunnen til at man ser skogen når man reiser seg er fordi man ser lengre avstander jo høyere man kommer, ikke pågrun av kurven.


Sitat av vidarlo Vis innlegg
Joda, men du har lista opp ting du har forsøkt.
I tillegg kjem enkle naturvitenskaplege bevis, så som gravitasojn, som for det første ikkje vil vere konsistent med ei flat jord, og for det andre vil ikkje ting som bikker brøkdelen av ein jordmasse kunne vere noko anna enn rundt. Gravitasjonen er rett og slett sterkare enn stein, og ting vert rundt.
Vis hele sitatet...
Tyngdekraft eksisterer jo ikke, det er vi som har tettere masse en "luft" derfor blir vi trukket mot bakken.
Så har du har hypotesen om at "disken" beveger seg i en konstant fart oppover, som da vil skape g- krefter.


Sitat av Bearass Vis innlegg
Debunked!
Are you "in on it"??
Vis hele sitatet...
Videoen er ikke godt nokk bevis, ettersom det er forskere som har utført den.


Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Men her?
Hva har man egentlig å tjene på å lure folk til å tro at jorda har feil form? Hva er det man forsøker å oppnå? Med mindre de tror at agendaen bare er å trolle - og jeg har fortsatt til gode å se en god konspirasjonsteori som hevder at det er 4chan som styrer verden - så klarer jeg ikke for mitt bare liv å finne en god forklaring på hvorfor.

... Hm. Vet du, dersom det faktisk var trollene fra 4chan som styrte verden bak kulissene så er det veldig mye som plutselig gir mer mening. Brexit, Trump, Duterte...
Vis hele sitatet...
Teknk alle pengene som går til romforskning, satelitter (som ikke eksisterer), månelandinger som er forfalsket, mars roweren, programmet som skal sende mennesker til Mars, ISS osv.
Det er mye penger å skimme unna, det er vel det som er teorien :/


Sitat av Remien Vis innlegg
Dersom hun mener at youtube er sannheten og staten lyger, så må man vel kjempe likt mot likt.

Morsomt tema dette. Under er linket til første av en serie med 3 videoer som tar for seg mange av "teoriene" til Flat Earth folkene, og motbeviser de rimelig greit. For meg, og stort sett alle andre, gir dette mening, men man vet jo aldri hvordan personer uten et snev av kritisk tankegang vil mene etter å ha sett disse filmene.


Her
Vis hele sitatet...
Ikke bevis godt nokk, propaganda for å undergrave Flat Earth.


Sitat av TheEngineer Vis innlegg
Hva med stjernehimmelen, den forandrer seg jo lengre sør man kommer.

Se på stjernene til Norge og gjør dere litt kjent med stjernetegnene, så reis til Spania å gjør det samme
Vis hele sitatet...
Det er akkuratt de samme stjernebildene, vi ser de bare fra andre vinkler og derfor oppfatter vi de annerledest.