View Single Post
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Sitat av entropi Vis innlegg
Jo det er enkeltindivider man snakker om mår man sier at de som tilber religion, dvs religiøse enkeltmennesker, overlever på andres fremskritt. Da handler det ikke om hvorvidt det er religiøsiteten deres som står bak deres bidrag, men at de ikke kan bidra med noe fordi de er religiøse.

Jeg påstår ikke at religion er en forutsetning for å gjøre noe som helst, men jeg påstår at religiøse mennesker og grupper kan bidra og har bidratt positivt. Jeg har for øvrig heller ikke påstått at religion ikke har bidratt negativt eller at summen ikke går i minus. Jeg gjorde et forsøk på å heve debatten fra det nivået dette temaet vanligvis havner på her inne og opp i virkelighetens noe mer nyanserte verden.

Å løpe når man møter noen med et annet livssyn enn deg er i allefall et rævva råd for et inkluderende samfunn, spør du meg.
Vis hele sitatet...
Og om vi kunne kasta hele den driten på havet, så hadde vel det gjerne det vært i alles fortjeneste, spør du meg. Krangelen om de rette guder og de største hattene ville vært long gone.
Sist endret av m0b; 11. februar 2017 kl. 00:17.