View Single Post
Først og fremst må du tenke deg om, om det er noe som har hendt i fylla eller lignende i det siste... som kan være årsaken til at folk plutselig snur deg ryggen.
Du har ikke tilfeldigvis vært blacked out-drita og pult eksen til en kompis eller lignende? Tafsa litt på noen venniner eller lignende? Noen folk blacker ut og gjør sånne ting, og skjønner ikke hvorfor folk skyr dem etterpå.

Eller har du kanskje hatt i overkant mye negative samtaler med dem i det siste? Jeg har selv vært en slik negativ type, og man merker at folk (forståelig nok!) går lei etterhvert. Hvis man sitter hver dag og prater om hvor jævlig alt er, og hvor ille man har det, så går folk naturligvis lei.
Det er ofte vanskelig å få folk ut av slike mindset, og det enkleste er ofte derfor å ignorere dem til det går over.

Eller kanskje det er noen rykter folk har spredd? Kan godt være falske også, sådan... Men isåfall er det jævlig kritisk at du faktisk tar kontakt med noen av de som ikke er pingler, og spør rett ut hva som er årsaken.
Typisk at ingen tør å konfrontere, men tror blindt på ryktet.
For all del, prøver ikke å skremme deg her, men dette er iallefall ting jeg tenkte på, som kan være årsak til det du opplever.

I noen tilfeller husker jeg folk ble fryst ut/unngått fordi de var jævla kjipe å prate med, eller at dem var veldig awkward.
Men hvis dere har vært en god gjeng lenge, så er det jo litt rart at det skjer sånn helt plutselig.

Men for meg høres det ut som noen i den gruppa har et svar. Det høres veldig rart ut at det skjer sånn helt uten videre.

Sånn jeg ser det har du et par valg:
Forhøre deg med noen i gruppa som tør å være ærlig med deg, si at du vil vite det så du kan forbedre deg eller eventuelt avkrefte/bekrefte ryktet eller whatever.

Eller du kan finne nye venner og aldri se deg tilbake. Personlig går jeg oftest for nr 2.
Har opplevd mye stusslige venner som f.eks sletter meg på facebook fordi de fikk høre at jeg har røyka hasj. Slike folk er ikke mye å spare på i min bok, og noen av disse er f.eks barndomsvenner jeg har vokst opp med og vært bestevenner med siden 3-4 klasse.
Klart det gjør litt vondt det første året, men når folk er så idioter at dem avbryter all kontakt for ingenting (i mitt tilfelle pga hasj), så syns jeg ikke det er noe å spare på.

Uansett håper jeg du finner ut av det, og klarer å se fremover. Skal du konfrontere dem for å få svar, så håper jeg du isåfall er forberedt på svaret - det kan være veldig sårbart.
Men det kan også være bullshit. Uansett høres det ut som en kjip gjeng, og jeg ville selv ha begynt å lete etter nye folk.