View Single Post
Sitat av Shen Vis innlegg
Jeg opplever mye hakking med min nye router Netgear Nighthawk X4s r7800 når jeg ser på TV, bild og lyd.. Prøvde min gamle ASUS rt-n66u, samme hakking.

Noen tips?

Jeg opplever mye hakking med min nye router Netgear Nighthawk X4s r7800 når jeg ser på TV, bild og lyd. Prøvde min gamle ASUS rt-n66u men samme sak, hakking..
Vis hele sitatet...
For svak HW / CPU.

Sitat av gordone Vis innlegg
Jeg har erstattet Zygel boksen med Pfsense boks, internet og TV.
Alt har fungert kjempe fint i flere måneder.

Men så plutselig enn dag her så gikk strømmen i stuen og TV dekoderen måtte starte opp på nytt...

TV dekoderen booter opp og alle de grønne lysene lyser og den begynner å telle opp over når det det står "laster portal" eller.no slik, men den teller til 120 sirka også kommer det opp "portal er ikke tilgjengelig" men at jeg kan bruke pil taster for å skifte kanal, og jeg for kun NRK kanaler...

Jeg har testet litt, når jeg kobler tilbake zygel hjemme sentralen og rebooter dekoderne så kommer de online, også kobler jeg tilbake til pfsense uten å reboote dekodene og da fungere de fint...

Er det noen som vet hva dette kan verre ? hvorfor for jeg ikke lov å boote opp tv dekoder når jeg har pfsense istedenfor zygel hjemme sentralen?

Tusen takk for innspill !
Vis hele sitatet...
Hvis din forrige setup var noe tilsvarende oppskriften jeg la ut for lenge siden, baserte den seg på at STBens MAC måtte være synlig for sentralen. Det var derfor nødvendig med transparent setup (bridging).

Det er flere og flere som opplever det samme som deg (hos meg er det ikke slik). Det virker nå som at det er FMGens MAC som skal autentisere. Du kan prøve forskjellige ting:

1) Sett opp IPTV-WAN (101) med DHCP med FMG MAC-spoof. Kjør så vanlig routing til IPTV-LANet (porten). Tilsvarende som sist må Allow IP Options på FW-rulen være enablet.

2) Noe tilsvarende 1), men sett opp IGMP-proxy med IPTV-LANet som downstream. Ang upstream må du rett og slett kjøre packet capture (ex Wireshark) for å finne ut hva denne er. Tipper den kan variere mellom de ulike lokale leverandører.

Årsaken til at du klarer å se NRK-kanalene er at de er de eneste kanalene som ikke er krypterte (+ infokanal tror jeg)
Sist endret av Teratom; 5. februar 2017 kl. 23:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.