View Single Post
La oss se litt på denne tråden i kronologisk rekkefølge. 23/2-2013 postet fulloggal denne tråden fordi han var litt usikker på hva greiene gikk ut på. Stemingen var ikke umiddelbart negativ, bare reservert. Det varte ikke lenge, og Lyoness ble kjapt avkledd. Tråden døde.

Noen måneder senere ble den imidlertid vekket til live igjen. Av brukeren Thirthyfive som opprettet brukeren sin for å poste ett enkelt innlegg her på forumet. Innlegget består typisk nok bare av en lenke til mer Lyonesspam. Jawohl, freaksa var ikke trege til å kalle en spade for en spade, denne gangen litt mindre diplomatisk i tonen. Tråden døde. Igjen.

En måned senere ble den nok en gang slept motvillig tilbake fra dødens tunge søvn. Også denne gangen av en Lyonesskonvertitt, eller - mer presist - en Lyonessapostat. Sleggemannen gikk ut med en nokså bestemt advarsel om at Lyoness er Djevelens Verk og anbefalte folk å holde seg unna. Tråden fikk hvile litt til.

En måned senere skjedde det samme IGJEN. PmaxNor hadde vært på en slik presentasjon og kunne levende beskrive en slik mengde røde flagg at man nesten skulle tro han hadde vært på den Røde Plass på arbeiderdagen en gang i Sovjettiden. En annen bruker frarøvet valgte å registrere en bruker her utelukkende for å advare mot konseptet og fortelle om den kommende rettsaken.

Man skulle jo nesten tro at emnet var ferdigsnakka nå. Njet. martyh registrerte en bruker her, slik at tråden kunne vekkes til live med mer propagande 'objektiv informasjon og dementi av feiloppfatninger'. Say, er det noen som ser et mønster her? Jeg synes i alle fall at det er påfallende mange Lyonesskonvertitter som tror de kan hjelpe seg selv ved å spre det glade budskap på denne måten! I bunn og grunn går de inn for å fjerne og imøtegå negativ omtale med en entusiasme som knapt kan toppes av scientologene. Men, ordene falt på stenmark, freaksa var ikke overbevise, og tråden måtte nok en gang ydmyket luske tilbake til Hades klamme grep.

12. april 2014 kom imidlertid en nyregistrert necromancer på banen og vekket tråden til live. Igjen. oistein kunne forøvrig fortelle oss at vi alle er idioter som har misforstått fullstendig, og hvis man bare jobber litt kan man tjene stort og jaddahjaddah. Særlig. Jeg synes dette innlegget oppsumerte det hele fint:
Sitat av Olympic Vis innlegg
Jeg synes det er så søtt at det alltid i slike tråder om pyramidespill popper opp 3-4 nye brukere med ett innlegg som skal overbevise alle oss andre om at det faktisk ikke er pyramidespill, men snarere en gullgruve.
Vis hele sitatet...
Tråden hanglet litt frem og tilbakemellom de levendes og dødes rekker helt til tranqs85 (ett innlegg) postet denne fantastiske perlen:
Sitat av tranqs85 Vis innlegg
https://lottstift.no/blog/2014/06/06/lyoness-driv-ikkje-ulovleg/

Dette er ingen scam!!

Om man ikke ønsker å gå inn med penger kan man, gå inn å bruke dette som fordelskort... For de som ikke ønsker å bli med la være!!!

Lotteritilsynet har godtatt dette og det fungerer på samme måte som coopkortet.

Men det inkluderer flere fordeler enn som så! Jeg har valgt å bli med og har ikke gått inn med penger, ergo jeg taper ingenting.

Hvis det er noe jeg skal handle handler jeg der jeg drar fordeler, så enkelt er det! Hverken mer eller mindre...
Vis hele sitatet...
Indeed. "Dette er ingen scam!!"
Jeg føler virkelig at dette argumentet slo beina under alle innvendiger eller reservasjoner undertegnede kunne tenkes å ha mot Lyoness. Faktisk var dette argumentet så overbevisende at ingen engang gadd å svare. OK, nok en nyregga bruker Nenne følte seg kallet til å registrere bruker her bare for å advare mot svindel noen uker senere, men hey - tråden hadde alt nådd sitt nadir og videre advarsler syntes overflødige.

Helt frem til nå. For nå kan bc_lien fortelle oss at Lyoness er troverdige fordi de ble frikjent. Hva troverdighet angår er det jo helt klart bedre å bli frikjent enn å bli dømt, men hva argumenter angår anser jeg nok fortsatt "Dette er ingen scam!!" som marginalt mer overbevisende.

Alvorlig talt. Dere som vil kaste bort tida og pengene deres på Lyoness og andre pyramidespill, tut & kjør & koz & klemz til dere. Det er ikke mitt problem. Men ser dere virkelig ikke at de desideret mest overbevisende grunnene til å behandle Lyoness som radioaktivt avfall er det dere som kommer med? Dere fremstår som hjernevaskede, maniske og fullstendig blotta for sunn fornuft. Selve skrivestilen deres er skremmende. Hvis dere ønsker at sjappa skal hangle videre, så er dere faktisk bedre tjent med å holde kjeft og heller kaste dere over de usikre og ensomme søkende sjeler som famler deres vei. Det har alltid vært slik religiøse kulter har skaffet sine medlemmer, og det er fordi budskapet de kommer med ikke tåler dagens lys. Hold dere til undergrunnen, der får dere kanskje være i fred for rasjonelleargumenter. Businessmodellen deres tåler ikke slikt.

Og la nå for fanden dette stakkars liket av en tråd få hvile i fred, da! Nok likskjending for nå.

EDIT: Tydeligvis ikke. Siden enda en fjott valgte å registrere bruker her utelukkende for å fortelle at Lyoness ikke er en scam, så er tråden nå stengt.
Sist endret av Myoxocephalus; 17. februar 2017 kl. 16:19.