View Single Post
Trådstarter
11
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Du kan få erverstillatelse på hagle i konkurranseøyemed også (de som driver aktivt med skeet bruker ikke jaktvåpen), men da er reglene tilsvarende som for pistol. Det er desidert enkleste å skaffe jaktvåpen. Men hvis du skriver en bok der hovedpersonen er så forbanna gira på å skyte seg, så kan jo det å ta jegerprøven bli en svært så artig plot twist, non? Hun sitter der, som vegansk og deprimert byfugl i lag med sekstenåringer fra bøgda og må lære seg hvordan man skal drepe ulike dyr bare for å få tillatelse til å drepe seg selv. Det ligger mye sort humor og lurer der.
Vis hele sitatet...
Ja, det er litt sort humor inne i bildet

Kan virke som det er hagle eller rifle hun må gå for. Men det er kanskje ikke like enkelt å skyte seg i hodet med så lange våpen? Jeg har forsøkt å skyte med begge deler for lenge siden, og de gir jo et slag tilbake (hukser ikke ordet for det). Da kan man jo treffe litt feil. Beklager om jeg er litt grotesk. Derfor jeg valgte dette forumet

Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Hva med om hun på ett eller annet vis bare tar kontakt med den lokale "gjengen", en motorsykkelklubb eller hva som helst, si på fest eller byen eller what ever? Kan jo være et eller flere kapitler om der å skaffe et våpen, hvis du vil gjøre en sak ut av det? Hvis det er fiksjon du skriver så har du jo egentlig alle muligheter, bare fantasien som kan sette en stopper.
Vis hele sitatet...
Ja, det er en av mange muligheter. Får mye inspirasjon av dere

Sitat av Jandre Vis innlegg
Kreves ingen form for legeerklæring. Det stilles krav til god vandel og edruelighet.
Våpenkort er en forvaltningssak der politiet kan bruke skjønn begge veier.
Vis hele sitatet...
Oj, det var jeg ikke klar over. Litt skummelt egentlig. Men god vandel og edruelighet har denne figuren.

Sitat av Sterol91 Vis innlegg
hvis du vil ha våpen lettest mulig, med deg inn i din lokale skyteklubb, og søk om hagle til leirdueskyting på bane.

Så lett var det værtfall før.
Vis hele sitatet...

Ok, takk

Sitat av FOX Vis innlegg
Er det ikke mulig at hovedkarakteren drar til en pistolklubb/skyteklubb for å prøve å skyte, men egentlig har intensjoner om å ta selvmord? Du får jo låne våpen hos skyteklubbene, du får bare ikke ta det med deg hjem. x)

Da får du i det minste den dramatiske effekten du leter etter.
Vis hele sitatet...
Det kan være et plot - hvis kaliberet på de pistolene som brukes der er grovt nok. Det vet jeg ikke noe om... Ellers blir det en litt tragikomisk avslutning på romanen.
Sist endret av Elvara; 14. november 2016 kl. 22:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.