View Single Post
Sitat av Miss D. Meanour Vis innlegg
Det er vanskelig å spå, spesielt om fremtiden.

Nå skal da altså disse flyktningene først krysse Europa, og med niks mer åpne grenser så funker det som en grei buffer. Kaldt og kynisk, ja. Men slik er det.

Jeg bekymrer meg mer for at en del av norsk landbruk - melkebønder jeg ser på dere - er holdt kunstig i live, og egentlig ikke har livets rett. Man har fra å snakke om 44000 gårdsbruk ned til 35000 på førti år, gått over til å snakke om ned til 16000 om hvor mange år det nå var.

Det er ikke liv laga å være småbonde i Norge idag, og kommer disse inn til byene så har vi vår egen lille interne folkevandring. Pun intended.

Pluss dette med at vi har egentlig fiska havet tomt, i nærområdene ihvertfall, og det blir gøy hvis det i fremtiden kommer flåter med giganttrålere fra Russland som fisker uttafor territoralgrensa.

Da sitter vi der og gnager på bark.
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke helt hva du mener... du sier at bønder i Norge ikke har livets rett, men er redd for å gnage bark i fremtiden?

Global mangel på matjord tilsier at hver minste dyrkbar flekk bør utnyttes, selv om det i øyeblikket er billigere å importere. Husk også at det tar ekstremt kort tid å ødelegge matjord som er brukt mange generasjoner å skape.
Sist endret av entropi; 13. november 2016 kl. 13:46.