View Single Post
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Nraw Vis innlegg
Stjele? Hvor står det at læreren stjeler? Om en elev sitter på datamaskinen eller på mobilen i timen, har lærer lov til å beslaglegge det ut timen/dagen. Det finnes faktisk ordensreglement for slike ting. Mange elever sitter på laptopen selv om lærer tydelig sier ifra at det ikke er greit der og da eller i deres timer generelt. Å passe på laptopen din slik at du faktisk følger med ut timen er helt vanlig. Ellers kan du faen meg drite i å komme på skolen om du bare skal fucke rundt uansett.
Vis hele sitatet...
En lærer har ikke noe "makt" over en elev, og å med makt prøve å ta noe ifra noen er tyveri. Læreren kunne ha kastet eleven ut av timen, men å stjele hans personlige eiendeler har han rett og slett ikke lov til.

Hvis jeg har besøk av en kompis og han sitter på mobilen og jeg misliker det, så har ikke jeg lov å rive mobilen ut av hendene hans. Jeg kan derimot pent be han om å forlate huset mitt. Hvis jeg river mobilen ut av hendene hans og den blir ødelagt så er det MIN feil, ikke hans, og jeg burde bli straffet.

Men som andre sier så skal IKT mest sannsynlig fikse dette. Hvis du derimot hadde ting på PCen som ikke kan bli erstattet som du ikke klarer å gjenopprette så kan læreren fort sitte igjen med å måtte betale deg et par hundre tusen i erstatning om han har uflaks.
Sist endret av Dongerino; 27. oktober 2016 kl. 21:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.