View Single Post
Sitat av pelenowhynot Vis innlegg
Etter hvert som jeg ble eldre ble det mer og mer spennende med yngre jenter som bare dagens tenåringer klarer å skape med kløft og utfordrende poseringer.
Vis hele sitatet...
Da er du ikke pedofil. Pedofili er eksklusiv tiltrekning til prepubertale barn. Hvis du er tiltrukket fra alt fra barn til voksen vet jeg ikke hva det kalles, men det er ikke pedofili.

Sitat av entropi Vis innlegg
Vet ikke om jeg er enig med deg der, Pope. Jeg tror ikke det bare er en legning som andre legninger. Mange pedofile har underliggende problemer som f eks overgrep i barndommen. Men blir ikke homo (eller hetero) pga traumer.

Jeg vil i alle fall ikke si at det er galt å behandle det (hvis det er mulig). Homofili kan leves ut på en sunn og lykkelig måte, og det er følgelig ingen grunn til å omvende noen fra det.
Vis hele sitatet...
Mener du at pedofile har traumer fra barndommen, eller de som begår overgrep mot barn?

Man trenger ikke begå overgrep mot barn selv om man er pedofil, og man trenger ikke være pedofil for å begå overgrep mot barn. Tvert imot, overgripere viser seg gjerne å være psykisk syke på ulike måter og slett ikke pedofile.

Sitat av Mr.Oxford Vis innlegg
Jeg har selv en søster, bror, et søskenbarn, en onkel og en far som har blitt utsatt for pedofili, der det har vært voldtekt.
Vis hele sitatet...
Pedofili er en legning, ikke en handling. Det er ikke noe som heter å bli utsatt for pedofili. Det kalles å bli utsatt for overgrep. La oss holde orden på begrepene.

Sitat av Btyven Vis innlegg
Gjennom nevte Google-søk fant jeg også et innlegg på SVT sine sider fra psykoterapeuten Börje Svensson i Sverige som sier han kan "kurrere" pedofile. Dette er fra 2011, men ut fra det jeg har skumlest ser jeg ingen grunn til at det ikke er relevant fremdeles.
Vis hele sitatet...
Like troverdig som de som påstår de kan "kurere homofili". Det han kanskje kan gjøre er å endre handlingsmønstre. Men en som er reelt pedofil vil aldri være noe annet enn pedofil.

Det linken din i realiteten handler om er:

"Det har faktiskt hänt att jag tillsammans med vårdarna på fängelset ”botat pedofiler”. Personer som varit dömda för sexuella övergrepp på barn, som efter frigivning inte återfallit i brott. Personer som dessutom utvecklats till att intressera sig för vuxenrelationer. På grund av dåligt självförtroende har de tidigare inte vågat utveckla intima relationer med vuxna."

Med andre ord er det mennesker med psykiske plager som ikke klarer å forholde seg "normalt" til andre. De er ikke egentlig pedofile, men har begått overgrep mot barn på grunn av problemene sine. Disse kan man hjelpe til å endre handlingmønstre m.m. Men man kan ikke endre deres grunnleggende seksuelle legning (som med all sannsynlighet er noe annet enn pedofili).
Sist endret av hemmeligegreier; 5. oktober 2016 kl. 23:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.