View Single Post
Sitat av Drachir Vis innlegg
Etter å ha møtt mange ultra-aggressive mennesker ruset på GHB må jeg si jeg er veldig glad for at det ikke er mer populært enn det er. GHB har et ganske smalt terapeutisk vindu, det vil si at det ikke er så stor forskjell mellom dosen som gir en god virkning og dosen som gir mye bivirkninger. Dersom man har en helt sikker konsentrasjon vil dosering være mulig innenfor noe mer "trygge" rammer, men realiteten for de fleste illegale rusmidler er at utvanning, variabel kvalitet i utgangspunktet etc. fører til veldig uforutsigbar konsentrasjon. Når du da har et smalt vindu mellom rus og overdose blir det fort et problem. Det har vært flere dødsfall med bevisstløshet grunnet GHB, og det mest herlige er at før de blir bevisstløse er de gjerne svært døsige, men om du først vekker dem er de ofte veldig aggressive, agiterte og urolige, med paranoia. Har sett mange havne skeivt ut pga. vold i GHB rus, og selv vært utsatt for veldig ubehagelige situasjoner med folk ruset på det. Nå kan man jo si det samme om alkohol selvsagt, men det smale vinduet i dosering kan ikke sammenlignes.
Vis hele sitatet...
Dette var en beskrivelse jeg ikke kjenner igjen.

GHB er slik at det skal være 33%, det er tidvis 25%; men man ser lett hvis det er særlig mye mer.

Selv hvis man kommer over den dealeren som lurer deg til å få ekstra mye for pengene så er de tjo bare å se det litt an..Kjøper man en halv liter f.eks, så tar det maks noen korker å finne renheten, og den er jo den samme for de resterende 4.95 dl'ene.

Forøvrig er jeg enig med TS; skjønner ikke helt hvorfor det ikke er mer "inn". Men så er det jo sånn at de som tar det gjerne er helt superfucked up. Som regel så er det veldig isolert miljø, stort sett de samme trynene som henger sammen i dagesvis. Nesten alltid amfetamin og et utall andre stoffer i omløp. Om det ikke er i en leilighet hvor utkastelse allerede er et faktum, så er det hjemme hos noen sine foreldre; alt helt ute av kontroll - sånn VIRKELIG ute av kontroll. Passed out folk, sex i hytt og pine, knust innbo; skikkelig bra stemning.

Men aggresiv? Skjønner virkelig ikke her heller. Hvor er du fra, egentlig?

Siden GHB er noe man tar så isolert, utvikles det helt egen ruskultur i disse. Tror det kunne vært sosial-vitenskap-mat.

Men ja. Enig med TS. Skjønner ikke hvorfor det ikke er mer av det. Er så sykt fett.

Glemte poengene mine, ble sittende å mimre om gode gamle dager (ok da, par mnd siden) med GHB og sjelefred. GHB er mitt favorittdop, faktisk, sammen med speed. Også MDMA, men bare hvis jeg har noen å kose med. Også psykedelisk, da, men det teller jeg ikke som dop.

Det som er viktig å nevne er at GHB er målt på konsentrasjon, ikke volum. Man tar et bestemt antall korker, og når man vet hva man tåler så tåler man det. Toleranse for GHB er ikke reelt; derfor er det veldig lett å estimere konsentrasjonen. Det er ingenting brukere kan finne ut renheten av så lett som GHB, og jeg har faktisk aldri vært med noen GHB-dealer som har drevet å hustlet kundene sine. (Unntak er selvsagt om det holder på å gå tomt. )

Siden det er såpass isolerte og lukkede miljøer som bruker GHB, oppstår det helt egen ruskultur, med vaner, tabber, og administrasjonsmønster deretter. Som regel ganske apedop, ja.

Det jeg dog er sikker på, er at GHB er undervuert og underutforsket. Man kan være ekstremt åpen og ekte på GHB; følsom og ærlig. Tok syre sammen med GHB - og det er faktisk den beste trippen jeg har hatt på syre! Tok bare litt GHB, men shit, det var minne for livet.

***Korreksjon; jeg brukte GBL når jeg brukte
Sist endret av Tøffetom; 5. oktober 2016 kl. 19:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.