View Single Post
Sitat av hideout Vis innlegg
En annen ting er at syntetisk thc har en veldig bestemt og intens type rus, om god hasj som blir kjøpt av hasj-kjennere plutselig ga en helt annen rus, så tror jeg mange ville reagert.
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du være så sikker på dette? Det finnes hundrevis av analoger til thc (sikkert 200-300 typer, minst).
Minst en håndfull av disse må da ha en tilsvarende naturlig ruseffekt som føles grei for brukeren.
Det blir også litt feil å anta at alle som blander synth overdoserer og gjør rusen ubehagelig. Jeg er sikker på at de fleste synther kan doseres i rimelige mengder, og gi en helt grei og "naturlig" følelse av cannabisrus. Derfor er det greit å tro at hvis det blandes ut innen rimelige grenser, så vil det være vanskelig å oppdage det. Spesielt hvis man blander med ekte hasj, og ikke bare fakehash (den rusløse massen vi linket til tidligere, hvor man tilsetter synthpulver selv)

Sitat av hideout Vis innlegg
Du må og huske på at hasj har i alle år vært den mest lukrative bransjen for kriminelle og være i mtp. etterspørselen. Det er såpass mye penger for de som driver med produksjon/import av hasj, at jeg tror rett og slett ikke det er like nødvendig for de og blande ut stoffet slik som pulvergutta må gjøre.
Vis hele sitatet...
Isåfall er det jo naivt å tro at dem ikke vil gjøre bransjen MER lukrativ ved å lage fakehash med synth (eller en blanding av ekte og synth). Det er jo enorme mengder penger innspart, i forhold til å bare bruke ekte vare.
Mindre risiko er det også, ettersom fakehash går for å være et legalt produkt (så kan man blande inn synthen i siste leddet, før man distribuerer dent på gata).
Hvis jeg var stordistributør, hadde jeg ikke sett ulemper med fakehash, snarere tvert imot,
Det er faktisk bare fordeler med å selge det, hvis man ser det fra et kynisk perspektiv (altså at man ikke bryr seg om brukeren som skal røyke det og kun tenker på profitten).

Sitat av hideout Vis innlegg
Når jeg tenker meg om så tipper jeg det er så og si umulig og blande ut så store mengder med hasj med så store mengder med syntetisk thc og vite hvor sterk blandingen du lager egentlig blir. Det er iallefall ikke noe en stoffsmugler hadde brukt mye tid på. Det hadde vært ramaskrik på nyhetene fra massevis av land med rapporter av kids som lå på sykehuset og ristet er jeg helt overbevist om.
Vis hele sitatet...
Det finnes mange måter å blande synth inn i hasj eller marijuana. Bare å google det, så ser du et utvalg av metoder. Rører man lenge nok, vil det bli blandet ut helt greit. Det blir feil å avfeie det fordi du ANTAR at dem er for udugelige til å gjøre det riktig...

Og det er ingen som har påstått at det er en hel fabrikk som blander tonnevis med synthhasj - men snarere er det kanskje heller snakk om den lokale luringen som skulle gjøre én hekker om til to. Det vil være mer realistisk å anta. Men man skal heller ikke utelukke at det kan forekomme i stor skala, i østeuropeisk mafia eller lignende.
Sitat av hideout Vis innlegg
Har desverre 0 tiltro til noe tester du kommer til og legge ut bilde av. Ta det med kripos, post svaret her.
Vis hele sitatet...
Jaha? Og du tror kripos gir en faen fordi...? Helt ærlig tror jeg kripos kun sjekker potens, og ikke støy/urenheter i stoffet. Og hvis dem finner f.eks 1% gummi/henna/kamelmøkk/ukjent plantemateriale, hvorfor skulle dem bry seg nevneverdig med å advare brukerne om dette?
Jeg har ikke sett kripos advare f.eks kokain eller amfetaminbrukere om urenheter i stoffene... Isåfall har dem litt av en jobb med å poste disse advarslene hver eneste dag.
Man kan bare anta at et kriminelt marked er full av støy og lugubre knep - derfor konkluderer jeg med at det er naivt å tro at all god hasj, er ekte hasj (selv om ruseffekten er god, som sagt).

Sitat av hideout Vis innlegg

Jeg mangler fantasi... Evt. du har litt for god fantasi tror jeg vi sier. Om man følger med i mediabildet som er rundt syntetisk hasj så kan du ikke være ved dine fulle fem og tro at politiet IKKE hadde vært ute i mediene og advart folk om at det er HELT vanlig med syntetisk thc blandet inn i hasj. Det og blande ut 1 tonn hasj med syntetisk hasj og ende opp med en lik kvalitet over hele det partiet tror jeg er mye vanskeligere enn hva du tror.

Det er igrunn ikke noe mer og diskutere, jeg runder av med nok en oppfordring om at du spørr kripos og får et fasitsvar, og ikke noe synsing
Vis hele sitatet...
Du overvurderer kripos/politiet. Er ikke sikkert dem oppdager den synthetiske thc i hasjtestene sine (som sagt hundrevis av forskjellgie analoger), og hvis det er blandet fake med ekte produkt (altså at det er ekte thc tilstede også, så vil de bare se ut som medioker hasj for dem...
Og hvem har sagt at lik kvalitet over hele partiet er noe som må til for å gjennomføre det? Igjen er det problemer du vektlegger som ikke har særlig stor betydning på hvorvidt folk gjør det eller ikke... Trenger ikke være perfekt utført for å gjøre det. Just sayin'

Men kan vi ikke bare være enige om å kalle det...
Shrödingers skakk?
Sist endret av Alzo88; 21. september 2016 kl. 21:32.