View Single Post
Trådstarter
149
Sitat av trehus Vis innlegg
Interessant å se at det er flere som sier at om man har røyket mye (for mye) tidligere, så kan man oppleve rusen litt mer negativt. Etter å ha røyket mellom 0.5 - 1 gram daglig i 3 år (er 21) har jeg endelig klart å slutte, dvs. planen var å kose seg med det i helgen, men hver gang så merker jeg det som du skriver om, negative tanker. Jeg klarer å kose meg allikevel, men det ligger der i bakgrunnen. Kjenner flere som sier det samme.

Spørsmålet for meg blir om det er fordi det minner meg om perioden da jeg røyka for mye og alle de negative følelsene knyttet til det å være avhengig osv, eller om det er noe fysisk som har skjedd i hjernen. Jeg håper selvfølgelig mest på det første, det går det jo faktisk an å gjøre noe med. Kanskje det er slik at akkuratt nå kobler jeg det å være fjern mest med negativitet pga de siste årene, og om jeg har nok positive opplevelser fremover (med god samvittighet) så vil det bedre seg?
Vis hele sitatet...
For min del handler det mest om hvordan jeg har det i hverdagen. Viss jeg ikke hadde hatt noen problemer eller noenting som plagde meg i hverdagen og det er lenge siden jeg har opplevd eller tenker noe negativt så tror jeg at jeg kunne røykt uten tankejør å hjertebank bare funnet roen. Men slik jeg opplever livet så er det ingenting som tilsier at jeg jeg skal gå de neste 5 årene uten at noe "plager" meg. Allt kan skje hele tiden dødsfall i nær relasjon, nedbemanning på jobben, kjærlighetssorg, kjæresten er ufin mot deg, gjorde dumme ting på julebordet eller fylla, kræsjet bilen, dårlig arbeidsmiljø på jobben, bikkjen blir syk eller dauer og videre å videre. Så jeg liker å kalle "problemer" utfordringer og livet slik jeg forstår det er fullt av utfordringer som man må gjennom og takle på best mulig måte. Så for min del har jeg nesten alltid utfordringer å ta meg av og derfor vil røyking ikke være så gøy som når jeg var ung med mye mindre bekymringer som jeg har idag.