View Single Post
Sitat av merk Vis innlegg
De jeg kjenner som har røykt slik som meg i ung alder får mye angst relaterte symptomer når vi røyker. Mens venner jeg kjenner som ikke har hatt et slik forbruk jeg har hatt i ung alder får en mer avslappet rus.

Jeg har også lest forskning som sier at regelmessig cannabis bruk i ung alder forandrer kjemien i hjernen som blandt annet gjør folk avhengig. Jeg tror også at mitt høye forbruk i ung alder har forandret hvordan cannabis påvirker meg kjemisk i hodet.

Så ja jeg vil si at rusen er dårligere jo eldre jeg har blitt. Men like sterk bare på en mer negativ måte.

Det skal sies at når jeg røyker marijuana kan jeg ha en rolig å fin rus også. Ikke bare nedsig. Å det er ikke sånn super nedsig det er kontrollerbart. Men er kommet mer negative effekter jo eldre jeg har blitt.
Vis hele sitatet...
Interessant å se at det er flere som sier at om man har røyket mye (for mye) tidligere, så kan man oppleve rusen litt mer negativt. Etter å ha røyket mellom 0.5 - 1 gram daglig i 3 år (er 21) har jeg endelig klart å slutte, dvs. planen var å kose seg med det i helgen, men hver gang så merker jeg det som du skriver om, negative tanker. Jeg klarer å kose meg allikevel, men det ligger der i bakgrunnen. Kjenner flere som sier det samme.

Spørsmålet for meg blir om det er fordi det minner meg om perioden da jeg røyka for mye og alle de negative følelsene knyttet til det å være avhengig osv, eller om det er noe fysisk som har skjedd i hjernen. Jeg håper selvfølgelig mest på det første, det går det jo faktisk an å gjøre noe med. Kanskje det er slik at akkuratt nå kobler jeg det å være fjern mest med negativitet pga de siste årene, og om jeg har nok positive opplevelser fremover (med god samvittighet) så vil det bedre seg?