View Single Post
Sitat av merk Vis innlegg
Ja jeg vet hva jeg snakker om og dette var bare 1. eksempel på hva personer som er "psykisk syk" kan gjøre jeg sa aldri at alle pedofile har samme sykdom eller er psykisk syk i det hele tatt det var det du som sa. Jeg sa heller ikke at alle som har gjort samme straffbare handlig skal få samme straff. Men kun de som ikke kan behandles.

Jeg har lest mye om psykologi og psykisk psykdom. Så vet mer enn de fleste uten å være en ekspert. Jeg har også hatt nær relasjon med en som har dyssosial/antisosial peronlighetsforstyrrelse så har sett å opplevd hva slike personer kan gjøre.

Viss du leser om sosiopat, psykopat, antisosial/dyssosial personlighetsfostyrrelser, narsissisme og covert narsissisme. Vil du forstå at slike personer skader samfunnet og mennesker på et ekstremt nivå. Og de er nesten umulig og behandle og de vil veldig ofte ikke ha behandling.

Slike personer har ikke samme tankemønster som "vanlige" mennesker og mangler skyldfølesle og anger. De lever ofte av å ødelegge for andre mennesker fysisk og psykisk. De har vanskelig og sette seg inn i andre sine følelser.

Og ja de er mennesker de også og har egne følelser på lik linje som oss andre. Men de mangler grunnleggende forståelse og empati.

De er ofte smarte de er veldig flink og forføre og ekstremt god å spille på følelser. Dette er farlige mennesker som ofte lever som parasitter i samfunnet.
Vis hele sitatet...
Pedofile overgripere er veldig ofte tilnærmet umulig å behandle, men det er ofte av helt andre grunner enn psykopati (som strengt tatt ikker en diagnose lengre). Det man kan kalle psykopatiske trekk er heller ikke en enten/eller -sak. Det er også overrepresentert hos kriminelle generelt, ikke kun de med drap og overgrep på samvittigheten.

Å skulle henrette noen med begrunnelsen at dette er en "lost case", et dårlig menneske som ikke kan forandre seg, strider i alle fall fundamentalt mot mitt menneskesyn.