View Single Post
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
321
Jeg burde lært meg å quote. Here goes.

Jeg har sagt flere ganger at jeg mener foreldrenes trusler er å gå over grensen. Men klarer du å se at ting blir sagt feil i kampens hete? Jeg er fullstendig klar over hvor mye jævelskap man kan lire av seg hvis følelsene buldrer innvendig. Jada.. det har gått flere dager, folk er sta. Hvis de faktisk virkeliggjør truslene sine, jaja. Da kan vi begynne å snakke om det ene og det andre. For det er total skivebom i mine øyne.

Realitycheck. Selvfølgelig kan den kjøres tilbake på meg. Tar dem støtt og stadig slik at jeg forhåpentligvis ikke havner for langt utpå kanten og forblir der. Jeg prøvde å forklare hvorfor jeg smekka inn den der. Fordi det virker som om at du ikke er klar over at det er fuckups og narkiser som blir kasta på dør fra hjemmene sine. Hør nu litt.

For meg virker det slik. Hvis TS faktisk var en hardbarka narkoman, og foreldrene fant ut at han var en hardbarka narkoman. Hvis foreldre hadde kastet han ut av den grunn, ville du da slengt rundt deg med ord som psykopat, ondskapsfull etc? Det var det eneste jeg ville med det avsnittet. Og prøvde å normalisere handlingen der foreldre kaster ut rusmisbrukere. Jeg ser også du tror jeg bruker mitt minimale datasett som noe å støtte meg på for at det skulle være en universiell lov. Haha.. nei, det kan godt hende jeg har vært gjennom en freakaccident av dimensjoner med tanke på at jeg har vært venner med tyngre rusmisbrukere, og sett de blitt kastet ut av hjemmene sine. Kanskje er det meget sjeldent dette skjer. Hva er din erfaring med dette? Grunnen til at jeg drar inn dette er at det virker som at det er dette som er problemet ditt. Foreldrene tror han er narkis, og av den grunn blir han kastet ut. Misforstår jeg? Og har jeg det, se bort i fra dette, slipper vi å kaste bort tid på det.

Det med gutterommet var et eksempel på en virkelig fuckup som faktisk bare sitter der og driver dank. Hadde ikke noe med TS å gjøre. Så det var bare en ren misforståelse. Som sagt flere ganger, jeg prøvde å komme på eksempler der det faktisk kan være naturlig å kaste ut en rusmisbruker fra hjemmet sitt.

Og til slutt, du er uenig i at man kan forstå hvordan folk handler som dem gjør? Selv om du ikke ville gjort slik, går det jo an å forstå til en viss grad hvorfor noen reagerer slik de gjør. Dette handler om menneskeforståelse. Selvfølgelig, kan hende jeg misforstår hele driten her og bommer totalt. Men jeg tror jeg kan se hvordan foreldre kan reagere på denne måten. Det er faktisk ikke langt unna slik mine foreldre reagerte når de tok meg i tidlig 20-årene. Det skjedde også ved at noen leste meldinger fra mobilen min. Men hos de var det ikke at de trodde jeg var hardbarka narkis. De trodde nok det var verre enn hva det egentlig var, ja. Men det endte med at de ikke aksepterte at jeg røyka hasj så lenge jeg bodde hjemme. Og jeg ser ikke problemet med at de ba meg finne en plass å flytte. Nå var det ikke snakk om "#%"#"!!" UT PÅ 5 DAGER!!" og heller ingen trusler om å si i fra til resten av familien min. Det gikk litt roligere for seg. At noen kan reagere som TS' foreldre ser jeg ikke på som hinsides. Det er nok av konservative hjem her i verden.

Vi får se hva som skjer med TS. Jeg håper foreldrene får roet seg ned og sett situasjonen i et litt annet lys når de sterkeste følelsene har landet.