View Single Post
Sitat av U.S.Marshall Vis innlegg
Hvis TS hadde fått et ultimatum om å flytte ut så hadde ikke vært så ille, men rett og slett å bli kastet ut av sine egne foreldre på snaue fem dagers varsel er jo vanvittig. Og frtoretang, du mener at TS skal invitere foreldrene på en hyggelig søndagsmiddag(hva er dette egentlig, en dårlig kopi av "til bords med fienden"?), TS føler seg utstøtt av foreldrene, så derfor syns jeg "krigssone" taktikken fungerer litt bedre.
Vis hele sitatet...
Jeg må si meg enig i at fem dagers varsel er veldig kort tid, og det er ikke noe som gjør situasjonen lett. Men jeg må også si at jeg har forståelse for mor og far i denne situasjonen, som TS skriver så visste han at far var svært konservativ når det kommer til rusmidler, samt at han hadde en avtale med sin mor fra da TS tidligere hadde blitt busta.

Sitat av olle95 Vis innlegg
Siden moren min og jeg har et godt forhold, har jeg snakket ut med henne om det og forklart hvor sjeldent jeg har brukt det, og hvor liten del av livet mitt det er. Vi ble enige om at så lenge jeg bor hos henne skal jeg aldri ha det i nærheten av hjemmet deres.

For to dager siden, kom jeg opp i en opphetet diskusjon med moren min. Jeg føler jeg vant diskusjonen, som blant annet handlet om videre skolegang. Hun ble rasende, og i et øyeblikks blackout rant det ut av henne at jeg var en hasjmisbruker, noe hun skrek foran min far. Jeg nektet. Hun fortalte om at hun hadde luktet det på rommet mitt, meldingen + funnet utstyr (noe jeg tviler på), i tillegg til å fortelle han om samtalen vår.
Vis hele sitatet...
Correct me if I´m wrong: Ut fra det TS skriver her så hadde han en avtale med sin mor om at det ikke skulle foregå noen aktivitet som kunne relateres til bruk av narkotiske stoffer i nærheten av deres bolig. Det står også at trådstarter "tviler på" at moren kan ha funnet noe brukerutstyr i boligen, noe som ikke ekskluderer boligen fra å ha vært et oppbevaringssted for brukerutstyr, altså slik som jeg forstår det et brudd på den opprinnelige avtalen mellom trådstarter og vedkommendes mor.

Det å invitere foreldrene på middag når TS har skaffet seg bolig, og er blitt etablert vil jeg påstå at er et svært godt forslag for å reparere det skadde forholdet TS nå har til sin far og å vise at vedkommende er ansvarlig nok til å stå på egne bein.

Til TS: Jeg anbefaler deg å ringe litt rundt til personer som leier ut på finn i ditt nærområde, samt å poste i kjøp/salg-grupper på facebook for å forsøke å finne bolig, forklar at du er under en stresset situasjon og trenger å skaffe en bolig raskt.

Hvis det nå viser seg at du ikke rekker tidsfristen kan du forsøke å snakke med en av foreldrene dine der du forklarer problematikken med å finne en bolig på så kort tid, og at du ber om utsettelse slik at du slipper å sove hos "røykekompisen" eller å gå på gata ettersom at dette er mot sitt formål når du evt. ønsker å endre atferdsmønster. Lykke til!

Beklager at dette er rotete skrevet, det er sent på kvelden og jeg kom akkurat hjem fra byen.