View Single Post
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Sitat av Siddharta Vis innlegg
Har en del tørket flein i fryseren fra ifjor. Fikk bekreftet at det var riktig sopp i dette forumet.
Har spørsmål vedr inntak (mengde og måte).

Har lest en del interessante artikler om forholdet psilocybin og zen-meditasjon. (og en del paralelle erfaringer som er gjort her)
Det ble gjort et forsøk i Sveits 2013 hvor zen-utøvere inntok moderate mengde psilocybin etter fire dager intensiv meditasjon.
Jeg er selv mangeårig meditasjonsutøver. Har aldri prøvd flein, men ønsker å prøve dette i en slik setting. Zen-meditasjon er en måte å åpne sinnet / være tilstede her og nå i en ikke-diskriminerende / ikke dualistisk erfaring / oppheve skillet mellom en selv og verden.

Mine spørsmål er;
1- hva er en moderat mengde? Målet er ikke en kraftig tripp / rus med heftige visuelle inntrykk etc, men heller for å stimulere til å åpne sinnet / slippe tak i egoet osv. Har hørt at ca 20 sopp er passe for en tripp. Hva kan en moderat mengde være? 10 sopp? Målet er å bruke dette i forbindelse med meditasjon hvor man allerede
er i en åpen, nærværende sinn-tilstand.
2 - hva er den beste måte å innta flein på? Lage te? Er det nok å la soppe trekke i varmt vann som er kokt opp? Eller bør soppen koke en stund sammen med vannet?

På forhånd takk for svar.
Vis hele sitatet...
Burde ikke tenke antall sopp, burde tørke dem og veie opp.

1-2g burde være en snill førstetur, uten noe særlig visuals.

Jeg liker best å lage te, smaker bare naturlig jord, ikke ubehagelig.

Koker opp litt over hvor mye vann som passer i koppen, lar soppen trekke 10-15 min og drikker. Har hendt jeg har spist soppen som var igjen og.