View Single Post
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av yomomma Vis innlegg
Jeg gikk på Zoloft først og legen økte bare dosen helt til 200mg for dagen mener jeg. Gikk på det i ett år helt til jeg bare bråslutta på dagen (noe som ikke er anbefalt....) Føltes som om jeg datt gjennom bakken flere ganger for dagen ute og da jeg gikk, gikk jeg på skeiva for jeg klarte ikke å gå rett, skikkelig ekkelt men det gikk over etter ei uke.. Da begynte jeg heller med syre, fikk kjæreste og alt ble mye bedre.

Var skikkelig lei av å stenge seg mer inne, likegyldig, ufølsom, mer impulsiv når det gjaldt rus, ga mer faen i familien. Jeg er ganske følsom av meg og savna det å faktisk føle ting på ekte, dette mister du totalt på antidepp.

Jeg personlig mener dette er apedop der legen din slenger en resept oppi trynet på deg første møtet dere møtes, bare for å bli kvitt problemet.

Var så dum å begynne på Cipralex, akkurat samme greia, men nå 3 år senere med syre ble jeg kvitt depresjonen.
Kjenner folk som går på antidepp og de er likegyldige og ''sperra inne''. PS slutta med Cipralex etter 2-3 mnd. Skjønte at det var noe som ikke stemte.

Funker sikkert på noen, mas heller på legen om å få gratis psykolog/psykiater så kan dere heller PRATE om depresjonen/kognitiv terapi. Jeg må ut med 320,- kr per time hos psykolog/lege om jeg vil det. Bor på bygda igjen men veit at da jeg bodde i Oslo fikk jeg gratis hjelp på DPS. Trondheimsveien, var mye mer proffe der!

Dessuten er det nesten ikke forska på!
Vis hele sitatet...
At du fikk bivirkninger da du bråsluttet er ikke noe argument mot medisinen all den tid det bør ha blitt gjort 100% klart av legen, apoteket og pakningsvedlegget at dette er noe man ikke gjør på SSRI. Just don't.

At du har blitt apatisk og "utflatet" er greit nok, tough luck, men igjen: avstå fra å insinuere at dette er sånn alle kommer til å få det. Jeg har selv vært på SSRI i noen måneder, merket aldri noe sånt (dog ingen forbedring heller, må det sies).

At du "kjenner folk" er ikke et argument for noe som helst; det er mange forklaringer på dette, blant annet:

- Bekreftelsesbias (du legger nesten alltid mer merke til de observasjoner som stemmer med oppfatningen din, enten denne er riktig eller ikke),
- Post hoc, ergo propter hoc ("Per brukte antidepressiva. Per oppførte seg på en måte som antyder depresjon. Derfor gjør antidepressiva deg deprimert." er ikke logisk riktig),
- At du ikke har perfekt forståelse av andres tanker og følelser og ikke vet nok om utvalget ditt til å ekskludere andre faktorer,
- En, etter all sannsynlighet, virkelig elendig utvalgsstørrelse.

... og sikkert flere. Dette er bare de mest innlysende.