View Single Post
Det er ingen tvil om at vesten har mange svin på skogen i Midtøsten.

Slik sett kan jeg sympatisere med terrorhandlinger, uten at jeg stiller meg bak dem.

1 millioner mennesker døde i kjølvannet av invasjonen av Irak. Det er klart at folk som blir utsatt for slike massive overgrep har et godt grunnlag for å bli radikaliserte. Ville ikke vi ha blitt det?

Forstår også palestinernes frustrasjon. Jødene ble i utgangspunktet gitt Israel av England, som hadde kolonier i området på den tiden. Når noen kommer og tar sine landområder med makt, har du et gyldig grunnlag for å yte motstand. Med forbehold om at jeg har tolket historien riktig.

Vesten har gjort en stor tabbe ved å involvere seg for mye i den muslimske verden.

Vi burde satset langt mer på kjernekraft, og gjort oss uavhengige av olje.

Det har Frankrike gjort, så det er mulig.

Kolonialismen får vi ikke gjort noe med, men vi burde trukket oss ut av muslimske land, og samtidig stanset all innvandring fra muslimske land. Gjerne også repatriert så mange uintegrerbare muslimer som mulig for å forebygge alvorlige konflikter i fremtiden.

Selvsagt bør vi også nekte terrorstater som Iran å anskaffe seg atomvåpen, men ekstremt alvorlige konsekvenser om de gjør det.

Nå som vi først har havnet i denne sivilisasjonskonflikten som vi er inne i, må vi finne en måte å komme oss ut av det. Muslimsk og vestlig kultur er ikke kompatible, så båndene til den muslimske verden må kuttes så mye som mulig, og de bør få tilbake retten til å administrere sine egne samfunn som de vil.

Det er enkelte grupperinger innen islam som ønsker å islamisere vesten. Disse grupperingene bør bekjempes med alle midler, men fredelige muslimer som kun ønsker å praktisere sin kultur og religion bør få være i fred uten vestlig hedonistisk kulturpåvirkning og forsøk på å påtrenge dem våre verdier. Det vil bare føre til mer hat og blodsutgytelser.

Før den muslimske verden er klar for vår samfunnsform må de gjennomgå en reformasjon og en oplysningstid. Før den tid bør vi isolere oss så mye som mulig fra kaoset i Midtøsten, og la være å importere Midtøstens problemer til våre egne land.