View Single Post
De ligger også lagret på telefonene, men i iCloud-biblioteket som IKKE er det du har tilgang til når du kobler telefonen til med USB-kabel. Da får du kun tilgang til kamerarullen (som bare inneholder bilder tatt med den enheten).

Reklame sin problemstilling har flere alternative løsninger:
1. Du kan slå av iCloud bildebibliotek. Da beholder du de bildene som er i skyen, men de vil ikke lenger være syncet til telefonen. Ulempen er at nye bilder heller ikke vil synces til iCloud bildebibliotek. De vil riktignok vises i bildestrømmen din, men der forsvinner de etter en måned.
2. Du kan gå til "Innstillinger", "Bilder og Kamera" og velge "Optimaliser iPhone-lagring". Da vil orginalene lastes opp til skyen og kun thumbnails vil caches lokalt. Når du åpner bilder vil telefonen sømløst laste ned orginalen ved behov.

Det siste punktet er det jeg vil anbefale dere begge å prøve. Selv betaler jeg for 200GB iCloud nettopp fordi jeg synes iCloud bildebibliotek er en grei skyløsning for alt jeg har av foto.

Skal du ha tilgang til iCloud bildebiblioteket på en Windows-maskin bør du laste ned og installere iCloud kontrollpanel for Windows fra Apple. Da får du mange kjekke synce-muligheter.