View Single Post
Jeg er ingen ekspert på området, men jeg har gjort meg noen tanker om emnet. Vesten skulle latt være å ta livet av Saddam Hussein i Irak og Gaddafi i Libya- De var helt klart grusomme diktatorer, men de holdt landene sine i et jerngrep, og de tok livet av alt som var av terrorister. Når disse 2 er borte, så er det fritt frem for mere ytterliggående grupperinger, som benytter religion og vold for å oppnå makt. Jeg er som sagt ingen superekspert på dette, så dette er min personlige oppfatning, basert på hva jeg har sett på nyhetene. Jeg har også begynt å endre mening angående asylsøkerne som kommer, og med dette så mener jeg at vi har ikke plass til å ta imot halve Midtøsten, samt Afrika her i Europa, samt sjekke ut hver person om man er terrorist eller ikke. Det må bli en ordning der man hjelper mesteparten av flyktninger i nærområdene der de kommer fra, med helse, husly, utdanning med mere. Dette vil jo koste skjorta, men det vil antakeligvis være mulig å hjelpe flere på denne måten, en kun de som er sterke nok til å ta seg gjennom hele Europa. I begynnelsen, så var jeg mere for at vi ikke skulle nekte noen å komme hit, der det forelå fare for liv eller helse, men det blir for mange flyktninger, rett og slett. Mulig jeg har misforstått, men som sagt, så er mine meninger basert på nyheter fra NRK og TV2, samt diverse nettaviser.
Sist endret av doctor; 15. juli 2016 kl. 21:07.