View Single Post
Hei,

Tidlig i april gikk jeg til innkjøp av et kjøkken fra HTH kjøkken. Etter flere små møter og ferdig tegning av kjøkken - startet monteringen i begynnelsen av mai. Vi ble muntlig lovet at vi ville få et ferdigstilt kjøkken innen 17. mai.
Ettersom hovedhuset til HTH Kjøkken ligger i Danmark måtte også varene bestilles derifra ..

De første varene var i hus og snekker kom. Etter første dag viste det seg at selgeren/tegneren/arkitekten hadde flere svinn på skogen. Jeg vet ikke om han har tegnet dette kjøkkenet i blindet, men alt av mål var feil - skap kræsjet bokstavelig talt sammen, ingen ting hang på greip.
Kontaktpersonen, altså han jeg kjøpte kjøkkenet av ignorerte alt av henvendelser. Jeg kontaktet kundeservice både på telefon og per brev. Fikk alltid den samme beskjeden; at videre løp skulle jeg ta med montør.

Sakte men halvt sikkert kom enkelte deler av kjøkkenet fra Danmark til videre montering hos meg - og fortsatt uten tilbakemelding fra selger, til tross for flere henvendelser.
For å korte ned historien; Kjøkkenet er halvferdig, og vi er nå godt i gang med JULI! Etter nesten to uker uten tilbakemelding ringer jeg hovedkontoret til HTH Kjøkken i Norge og klager på dette helt latterlige opplegget - Blir så henvist til hovedsetet i Danmark. Jeg snakker med en, to og tre folk før jeg får vite at HTH er gått konkurs.

Så hvordan bør jeg spille korta videre? Jeg har betalt 60 000,- for et kjøkken som er 50% ferdigstilt, hva gjør jeg?