View Single Post
Dette med kameraer på grenseovergangene minner i stor grad om DLD. Her snakker vi om å samle data av tusenvis av uskyldige nordmenn.
Jeg ble tidligere i tråden beskyldt for å svartmale overdrive den utviklingen vi ser mtp overvåkning. Dette med registrering av grensepasseringer med bilde, tidspunkt, grensestasjon, skiltnummer det begynner å bli temmelig mye data. Og dette er data som samles inn uavhengig av tidligere smuglerdommer, helt uten mistanke og alle som passerer vil bli registrert.

Tror ikke jeg har fått en eneste respons på dette. Er det bare jeg som synes dette er å undergrave personvernet?

------------------------------------------------------------------
Var for treg med å endre så her it goes:

Dette med kameraer på grenseovergangene minner i stor grad om DLD, la oss samle data på uskyldige i et kjempeomfang.

Her snakker vi om å samle data av tusenvis av uskyldige nordmenn, der det eneste de har gjort er å passere grensen mellom norge-sverige, norge-finland eller norge-russland, på ferger til og fra norge og helt sikkert også på flyplasser med internasjonal trafikk. Det siste har jeg ikke sett spesifisert, men det er ikke far fetched å tenke at det også vil gjelde flyplasser når alt annet er dekt opp. De forsøker nå å endre toll-loven slik at mengden registrert data kan økes og lagres. Nå skal slikt slettes etter 1 time. Det nye forslaget sier 6 måneder.

Jeg ble tidligere i tråden beskyldt for å svartmale overdrive den utviklingen vi ser mtp overvåkning. Dette med registrering av grensepasseringer med bilde, tidspunkt, grensestasjon, skiltnummer det begynner å bli temmelig mye data. Og dette er data som samles inn uavhengig av tidligere smuglerdommer, helt uten mistanke og alle som passerer vil bli registrert. Jeg håper virkelig at dette forlaget møter knallhard motstand, men såvidt jeg har registrert idag er det ikke en eneste politiker som har vært på ballen. Eneste kommentaren jeg så var fra datatilsynet - som presterte å si "Personvernmessig er dette en utfordring"

Tror ikke jeg har fått en eneste respons på dette. Er det bare jeg som synes dette er å undergrave personvernet?

Det er så man virkelig savner Georg Apenes. Det var en mann med ryggrad.
Sist endret av frtoretang; 4. juli 2016 kl. 23:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.