View Single Post
Trådstarter
Sitat av Susa Vis innlegg
Det blir jo igjen et velbrukt og litt tungt tema med homofili, men synes det er fint at de skal ha en gutt i hovedrollen.
Vis hele sitatet...
Jeg er uenig med de som antyder dette er et "oppbrukt" tema. Heller tvert imot synes jeg det er for lite av denne problematikken i "coming of age"-sjangeren (som jo nå Skam en gang sokner under). Og der hvor det vies plass til det, så er det oftest en sidehistorie og sjelden "hovedhistorien". Det dysses nok ytterligere ned pga. kommersielle hensyn, og den litt schizofrene amerikanske populærkulturen. Se eks. hvordan de håndterte Selena sin bror i Gossip Girl. I tillegg vil jo synsvinkelen på dette bli helt annerledes enn det som produseres over Atlanteren, og det er jo det som gjør Skam til noe friskt og annerledes enn Lipstick Jungle og Gossip Girl. Jeg gleder meg!

Min eneste frykt her, er at man i forsøk på å gjøre dette så mainstream som mulig, ikke griper så vidt som man gjorde om for eksempel den mulige voldtekten av Noora. Skam kan gjerne fokusere på utenforskapen og annerledesheten, og la stereotypisk overseksualisering få ligge pent i skuffen.
Sist endret av nikita; 29. juni 2016 kl. 16:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.