View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Dictum Factum Vis innlegg
Kanskje du misforstår, disse er ingen kanaler for å snakke med "folkevalgte". For alt jeg vet leser Erna nettavisen.no ekslusivt. Jeg vil heller ikke bli et ikon for en større sak da jeg setter pris på min anonyme tilværelse i mengden.
Vis hele sitatet...
Vi får gå ut frå at dei bruker nyheitstenestene dei betaler for å følgje med på debatten, og at rådgjevarar o.l. faktisk bruker ein god del av tida si på å følgje debatten.
Sitat av Dictum Factum Vis innlegg
Altså, å melde seg inn i parti er jo motsatt av det jeg ønsker, i mine øyne er den politikken norske partier driver bare svada, og sant som du sier er det sikkert ikke mange land som er bedre, men det er mange land som har bedre ting enn Norge (som jeg synes er viktig, f.eks. generelt mer åpent samfunn). Jeg støtter ikke en tapt sak (i mine øyne).
Vis hele sitatet...
Du står i så fall fritt til å starte eit nytt parti. Å påvirke parti innanfrå vil ikkje nødvendigvis sei at du fronter dei utad eller er einig i alt. Du kan og påverke parti utan å vere medlem.
Sitat av Dictum Factum Vis innlegg
Det jeg egentlig spør om er hvorfor ikke det er innført en måte å komme med innspill i "demokratiet"?
Vis hele sitatet...
Eg lista opp ei rekkje metoder, frå uformelle til formelle. Høyringsuttale er konkret og formell måte å komme med innspel på.
Då kjem du med tilbakemeldinger på eit konkret forslag frå regjeringa, før endeleg innstilling vert sendt til Stortinget. Så at det ikkje er innført metoder for å komme med innspel er blank løgn.
Sist endret av vidarlo; 26. mai 2016 kl. 07:56.