View Single Post
Ingen som kan ta de på det, så lenge begge er myndige villige mennesker. Allikevel syns jeg det er ganske lugubert å knulle folk som er på alderen til dattera di (om han hadde en egen datter, ville vel hun vært i samme aldersgruppe?).
Det vitner for meg om en perversitet som jeg helt ærlig forbinder litt med pedofili (spise den forbudte frukt, "ta noens uskyld" og så videre).
Spesielt perverst er det om han har fulgt disse barna gjennom oppveksten og sett dem vokse opp. Hvor går grensa fra "hun er ei søt uskyldig jentunge" til "hu er ei pulbar dame" egentlig? Lovlig alder er vel 16 år, men allikevel syns jeg det er noe perverst med det. Akkurat som man har sittet og ventet på at frukten skal modnes, før man slår til grådig og glefser i seg frukten som en grådig gris.
Seff blir dette bare synsende refleksjon, så ta det med to klyper salt.

Før dere gir meg shitstorm for å nevne pedofili, så tenker jeg altså på det at vedkommende kanskje ville hatt et barn på samme alder. Ville det da vært en tydeligere kontrast/edge i saken? For meg virker det som det blir mindre greit om du ser for deg at vedkommende har en datter i samme aldersgruppe. Kanskje det bare er tabu, men personlig anser jeg meg som en som gir faen i tabuer og slikt. Allikevel er det noe som provoserer meg med slike saker. Det er noe med den perversiteten i å "ta uskylden" fra noen, som jeg syns er motbydelig og vitner om dårlige personlige egenskaper, da i kontekst at vedkommende er MYE yngre. Type 1-2 generasjoner yngre, og kunne vært ens eget barn.
I mitt hode blir det fort slik at "selv om man KAN gjøre det, betyr det ikke at du BØR"

Det er noe som skurrer, men det er vanskelig å legge ord på det, for som sagt kan ingen nekte de å holde på. Moral og etikk driter jeg i, men det er vanskelig å la være å tillegge slike mennesker lugubre og sleazy egenskaper. Jeg syns det er noe creepy med det hele, eller kanskje det bare er egoet mitt som innerst inne misunner ham.
Det som uansett provoserer meg mest i denne saken er jo at det er folk fra omgangskretsen til en bekjents datter. Klarer ikke unngå tanken om at han kan ha begjæret sin kamerats datter, men skjønt såpass at det blir for sketchy -> velg en av hennes venniner isteden, for å beholde vennskapet.
Sist endret av Alzo88; 23. mai 2016 kl. 22:06.