View Single Post
Sitat av Eager Igor Vis innlegg
Tjommien min var fryktelig glad i, og oppover ørene forelska i kjerringa i begynnelsen av forholdet demses.
Det skulle ikke forundre meg og andre som kjenner han, om han plutselig prøver å vinne henne tilbake. Og vi kjenner henne som utspekulert nok i at hun DA kan "gjenopplive" ekteskapet, kjempe for sin halvdel av gevinsten, for SÅ å dumpe han -- igjen -- men mye mer likvid... :-(
Med en sleip jurist på sin side kan hun sikkert hevde de ikke var "helt separerte likevel" på den tiden han vant og hun tok han inn i varmen igjen.
Vis hele sitatet...
Det er fullt mulig å stille som vilkår for å gjenoppta samlivet, se el. § 42. Det betyr at kompisen din kan stille som vilkår for å gjenoppta samlivet med kona at hans lottogevinst og dets avkastning blir hans særeie (unntatt fra delingen ved eventuelt skilsmisseoppgjør). Da kan han sikre formuen sin økonomisk, samtidig som han kan få bekreftet eller ikke om forholdet er verdt å satse videre på.

En slik avtale må gjøres i ektepakts form. For hvordan det gjøres se el. § 54. Virkningene av at disse formene ikke blir fulgt er at ektepakten ses bort ifra, så her er det viktig å være nøye. Jeg anbefaler deg å oppsøke juridisk bistand så vet du at det går rett for seg.