View Single Post
En dårlig kompis av meg ble ulykkelig fraseparert for ca 6 mnd siden.
Kona var gått lei av han og oppførselen hans, og fant seg attpåtil en ny type lenge før de rakk å flytte fra hverandre.

Nå bor de hver for seg, har ingen særlig kontakt/ omgang med hverandre, og begge ser fram til de formelt skilles til nyttår.
Ved tidspunktet for fraseparasjonen hadde de få/ ingen verdier å dele. Kun personlige eiendeler de forlengst har delt seg i mellom. Ingen felles barn.

Men...nå har plutselig tjommien min vunnet et BETYDELIG beløp hos selveste Norsk Tipping ! Pengene står allerede på hans konto. I en annen bank enn der han hadde felles konti med kjerringa i sin tid.
Enn så lenge har han klart å holde kjeft om gevinsten. Har mye han selv ønsker å bruke dem på... men...
Nå frykter han at a) ekså skal få snusen i godsakene, og b) bruke advokater, kvinnelist og trusler til å tilrane seg inntil halve beløpet..!!!

Selv om han skynder seg til å gi vekk/ bruke dem opp, er han likevel redd for at evt innkjøp, investeringer, sparebeløp blir offer for en framtidig skilsmissekrangel av dimmensjoner....!

...hvs sier dere freaks..??
Har kompisen min noen juridisk grunn til å frykte å måtte dele inntekter/ gevinster i separasjonsperioden med sin snart fraskilte kone..??