View Single Post
Hei, ville bare anbefale deg å slenge deg på en tour ett eller annet sted. Jeg hadde en måned jeg hadde planlagt å reise aleine i Sør Amerika, innså at det kanskje ikke var det tryggeste for en jente på samme alder som deg. Slengte meg på en siste liten "yolo" opplevelsestur gjennom Kilroy til nedsatt pris. Det er også muligens er billigere å bestille rett fra de som tilbydde turen jeg dro på, G-Adventures. Finnes sikkert andre som tilbyr turer også. Men disse vil jeg anbefale på det sterkeste. På disse yolo turene er alderen på de som deltar relativt unge (18-30). De fleste reiser også aleine. De har forskjellige turer over hele verden som du kan velge mellom. Mange som er rundt 2 uker. Du kan jo du velge litt kortere så kan jo du bare komme til oppstartslandet noen dager tidligere, eller med å bli ett par dager lengre der du avslutter. Jeg fikk hvertfall sinnsykt mye ut av en slik tur. Opplevde utrolig mye og møtte kjempemange kule mennesker på kort tid. Var masse spennende aktiviteter som var inkludert + noen måltider og all transport/bosteder var allerede booket. På disse turene har du en person (typ en guide) som er med å holder styr på alt av reiseplaner så du slipper og tenke på noen ting. Hun som var med oss var bare ca. 25 år og var med på all morroa. Hun var kjent i alle områdene og tok oss med til "gjemte" skatter vi aldri hadde funnet uten henne. Feks. en badeplass langt inni jungelen som ingen andre var på, eller en fantastisk lokal ølbryggeribar. Selv om vi gjorde utrolig mye, var det ikke stressende på noe måte, man kunne alltid velge å bli igjen å slappe av eller gå å finne på andre ting om man ville det.
Nå er jeg en person som syns at en tur til Alanya høres helt gørrkjedelig ut da. Opplevelser er det jeg reiser for! Vet ikke helt hvordan det er med deg, men ville hvertfall sjekket det ut!