View Single Post
Jeg har gått på diverse smertestillende nå i over 10 år, de siste ca 4 årene på Oxycontin. Dosen min er inntil 80 mg pr dag, jeg fordeler det 30-50 som maksimum. Dette fordi jeg trenger mer lindring når jeg skal sove.
Jeg har aldri blitt ruset av Oxy, og for å forebygge toleranse så kjører jeg hver 9 måned en detox. Jeg tar da og trapper ned til 0 mg iløpet av 10 dager, så går jeg 7-10 dager uten noen tabletter. Jeg er nok blant de heldige da mine abstinenser ikke er så galne. Etter dette så er det å begynne igjen, men da på 10 mg bare om kvelden. Så går det sakte men sikkert opp igjen til max dosen før det starter på igjen når maks dosen ikke gir nok lindring.
Jeg begynte på oxycontin når tramadol ikke var nok, og fastlegen sendte meg til UiS sin smerteklinikk for utredning. Har du langvarige sterke smerter anbefaler jeg alle å få fastlegen din til å sende deg til nærmeste sykehus for utredning der. Dette fordi vi er alle forskjellige og de er de mest kvalifiserte legene innen smertelindring.

Da jeg mest sannsynlig må gå på dette resten av livet pga kroniske smerter i beinene, mer spesifikt i ankel regionene så er jeg ikke så mobil som jeg skulle ønsket. Dette gjør at jeg tilbringer mesteparten av tiden alene og det gjør meg ganske deprimert til tider.
Iløpet av det siste året så har smertene øket spesielt i ene foten, og har i tillegg satt seg både i hoften, oppsiden og nedsiden av kneet. Kunne nesten virket som det var i muskelfestene der. I natt verket det sånn at jeg har tatt totalt 80 mg bare nå på kvelden, og håper med det at jeg straks etter dette innlegget skal få sove.

Om det er depresjonen, eller det faktum at selve livsgnisten er påvei til å dø ut som gjorde at jeg ikveld søkte på 'dødelig dose oxycontin' er jeg usikker på. Etter litt lesning her inne så gjorde det godt å vite at noen klarer å kjempe omstendighetene sine.

Godt jobbet til alle dere som klarer å komme seg ut av rushelvete og dermed kan få noe positivt i tilværelsen. Problemet mitt er at mine smerter er kroniske, og selv om jeg ikke har problemer med å kutte ut oxy så fungerer jeg ikke uten tablettene da smertene gjør meg sengeliggende når jeg ikke tar de. Eneste måten jeg får sove når jeg er på detox/hvite perioden/avgiftning er med sovetabletter og etter 24+ timer våken.
Tror ikke jeg kommer til å gjøre det, men jeg lurer virkelig på hva som er dødelig dose for oss som har brukt oxy en stund. Skulle ønske jeg kunne gått ute i naturen en times tid uten å bli straffet med intense smerter etterpå. Hvor mange som gidder lese dette lange inlegget aner jeg ikke, men hvis jeg ikke snart kan få gjort noe med smertene så vet jeg ikke hvor lenge jeg makter å fortsette. Noen vil ha et rusfritt liv, jeg vil bare ha et smertefritt liv. Alternativet i mine øyne er mer og mer fristende med intet liv.