Tråd: Nord-Korea
View Single Post
Sitat av ArtOfHacking Vis innlegg
Hvor mye betalte du totalt?
Vis hele sitatet...
Jeg brukte rundt 1500€ totalt for 7 dager.
Var det vanskelig å reise?
Vis hele sitatet...
Overhodet ikke. Reisebyrået fikset det meste. Det som var mest stress var å skaffe visa for Kina (siden det er der turen starter og slutter).
Brukte du reisebyrå?
Vis hele sitatet...
Jupp, man kommer ikke inn uten. Jeg brukte disse, og var veldig fornøyd med det valget. Young Pioneers er også et veldig populært valg blant de yngre.
Sitat av neurotor Vis innlegg
Hei. Morsomt å se bildene dine. Har hatt veldig lyst lenge å reise dit sammen med fruen. Finner litt forskjellige opplysninger om hvor fritt man er til å vandre rundt og ta bilder i NK. Hvordan opplevde du det?
Vis hele sitatet...
Graden av frihet har garantert blitt høyere siste året, men det er fortsatt veldig avhengig av hvilken guide du blir tildelt i Nord-Korea. Forskjellige tur-grupper hadde veldig forskjellige opplevelser. Såvidt jeg har skjønt er det reiseoperatørene som spør om hvilke guider de har lyst på, så mitt høyst personlige inntrykk er at de to selskapene jeg nevnte over er bedre valg enn andre (jeg har overhodet ikke nok erfaring til å si noe veldig sikkert her dog).

Gruppen vår fikk lov til å vandre fritt ved flere anledninger, ventet alene ute på åpen gate hvis vi ble lei av butikkene vi var i og hadde ganske stor påvirkning på hva vi endte opp meg å gjøre.

Var det noe styr med at bildene måtte sees igjennom i ettertid når du forlot landet?
Vis hele sitatet...
Nei, og ingen andre turister hadde det heller. Jeg vet ikke om grensekontrollen bare har blitt overdrevet eller faktisk har blitt slackere. Jeg mistenker siste.
Det kan se ut som du ankom NK med tog, stemmer dette? Har sjekket opp litt rundt å fly fra Beijing, noe som passer oss veldig bra da fruen er fra HK og har familie og venner i Beijing, så det kan kombineres med besøk der.
Vis hele sitatet...
Jeg anbefaler å ta toget (tog fra Beijing var inkludert i turen jeg bestillte). Du får se mye mer av landet, får anledning til å møte koreanere på et sted de er komfortable med å prate og det er fin oppladning til Pyongyang.
Sist endret av DumDiDum; 18. april 2016 kl. 15:40.