View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Veys Vis innlegg
Når jeg snakker om kritiske sårbarheten snakker jeg om sårbarheten som gjør systemet ditt ubrukelig eller bruker store mengder ressurser.

OSX har mer virus som gjør systemet totalt ubrukelig. Mens windows har virus som stjeler informasjon.
Vis hele sitatet...
For det første kjem du ikkje med kjelder for påstanden din. For det andre vil eg påstå at det er langt betre at det er åpenbart at eit system har malware, enn at det i stillhet, og over tid, lek informasjon til ein tredjepart. Det er dei fleste klassifiseringer av sårbarheiter einig i - DDoS har langt lågare impact rating enn information disclosure.
Sitat av Veys Vis innlegg
Det finnes flere ukjente sikkerhets brudd i OSX enn i windows av den enkle grunn av at Apple holder kjeft om feil de finner og at det ikke finnes like mange selskaper som jobber med anti virus programvare til OSX.
Dette fører til at OSX er mer utsatt for og bli infisert av farlige virus.
Vis hele sitatet...
OSX si kjerne er basert på BSD, som har omfattande sikkerhetsarbeid. Svært mykje av grunnkomponentane til Apple her henta frå BSD, som har god sikkerhet. Apple patcher OSet sitt regelmessig. Dei har ein fornuftig brukertilgangsmodell.

Du bør underbygge påstanden din meir solid enn svada.
Sitat av Veys Vis innlegg
Jeg finner informasjon om at Apple har lav fail rate her har jeg tatt feil. Har opplevd mye problemer med produktene deres i lang tid virker som at jeg er veldig uheldig med Apple produkter eller bare veldig heldig med alle andre produkter jeg har brukt.
Vis hele sitatet...
Er heller ingen Apple-fan, og har ingen eple-produkter, men det du driv med er enkelt og greit å spre FUD. Du kjem med påstander, og når du får kritikk for det ignorerer du kritikken og kjem med nye påstander. Kjeldene du har vist til har ingen samanheng med påstadane dine.
Sitat av Veys Vis innlegg
Spec på Apple produkter er jo dårlige det koster jo oftest 1k usd mer for enn macbook en en windows pc med bedre specs. Når det også er varme problemer på meste parten av laptopene deres som igjen førere til throttling av ytelsen.
Vis hele sitatet...
Og igjen kjem du med tomme påstander uten oppbacking og argumentasjon. Du kan ikkje samanlikne plastic-fantastic craptop med unibody alu. Samanlikner du t.d. Thinkpads og Macbook så er neppe prisane så himla ulike for system som er samanliknbare på punkt utover at det er i7 i dei.