View Single Post
Sitat av Viper33 Vis innlegg
Hehe, joda, jeg leser hvert ord du skriver.

Man kan jo bare forestille seg va Steve Jobs selv ville sagt hadde han levd den dag i dag. Kanskje den hadde kommet uansett. Who knows...

Gaming-kontroll for iPad er også en kjempeidé for alle som liker å spille? Eller 3D-briller for alle som liker å se film? Jo, dette er unødvendige produkter som man ikke trenger til en iPad. Konseptet til nettbrett er å kunne bruke Apple's avanserte OS på en mye enklere måte. Hovedformålet var at den skulle være bedre en én PC eller iPhone til internett browsing, bilde-fremvisninger, musikk, ebøker, email, videofremvisning og spill. Jo, folk lager stilige bilder på disse appene med Apple Pencil, men jeg har sett dette utallige mange ganger fra før. Jeg tror ikke en virkelig seriøs kunstner/maler ville brukt det til sitt fulle potensial. Album-design og plakat-design er nok kulere å lage på iPaden. Jeg tror heller ikke profesjonelle arkitekter har ekstrem bruk for dette. Syntes det er morsomt at den ikke funker til noen som helst andre iPader/iPhoner utenom iPad Pro. Genial markedsføring spør du meg! Men herregud... Syntes du det er kjekt å tegne på nettbrett er jo det bare kult!

Nei, kanskje Apple ikke bruker like mye penger som Samsung bruker. Jeg har ikke satt meg inn i det skikkelig. Men de bruker fortsatt enorme summer på reklame. Hands down. Utgangspunktet må være tatt ut ifra hvilken kapital selskapet har og hvor mye av disse som går til finansiering til reklame. Men som sagt, jeg er ingen økonom eller matematiker, så jeg skal ikke uttale meg som ekspert på dette.



At Apple i sin tid sa at OSX ikke hadde skapte virus o.l. er til dels sant vis man tar standpunkt i den tid der nesten ingen brukte Apple's maskiner. Men det sier jo seg selv egentlig. Man infiltrer jo de systemer som folk flest bruker. I dag er Apple-maskiner like utsatt som andre PC'er. Eneste forsåvidt trygge systemet jeg vett om er Linux. Men det er nok pga. det jeg nevnte tidligere, at ytterst få bruker det (i tillegg til at de finnes utrolig mange versjoner av Linux).

Personlig har jeg aldri hatt problemer med noen av Apple's produkter utenom iPod Classic (som er tidenes forbruksvare spør du meg). Byttet nettopp ut Macbook Air fra late 2010 med Macbook 12". 6 år uten noe problem. Det samme med iPhone og iPad. Den verste telefonen jeg hadde var Galaxy S3. Ekstremt bra hardware og design, men softwaren var grusom over tid! Ble tregere og tregere over en tidsperiode på 1år. Da gikk jeg over til iPhone igjen. Det bare funker rett og slett!

Men ja, Apple har også sine skelletter. Dårlige arbeidsplasser, dårlig kundevennlighet når man vil reparere eller fikse et problem, misvisende presentasjoner har også mange kritisert og veldig overprisede produkter.

Den sistnevnte kan diskuteres. Apple har ekstremt godt material i sine produkter. Når det kommer til specs, kan man også diskutere, siden specsa er lagt ut i fra hvilket OS man bruker og hva det krever av RAM, grafikk, prossess osv.
Vis hele sitatet...
Spec på Apple produkter er jo dårlige det koster jo oftest 1k usd mer for enn macbook en en windows pc med bedre specs. Når det også er varme problemer på meste parten av laptopene deres som igjen førere til throttling av ytelsen.

Samsung telefoner er ufattelige dårlige, de bruker egen software som er treg og tar opp mye unødvendig plass, de har ødelagt android opplevelsen

Du burde sjekke Nexus telefoner de er av høy kvalitet. Billigere en alt annet på marked i forhold til hva du får.

Folk som kjøper iphone bruker jo telefonene sin til enkle ting som snapchat,facebook,telefon,meldinger,internett,spill.
En android telefon gjør jo akkurat det samme men du får muligheten til og redigere totalt alt i operativsystemet hvis du bruker Cyanogenmod.

Batteri kapasiteten med bruk av cyanogenmod og litt under klokking er fra 2 dager stock android til 3-4dager med cyanogenmod. Nesten alle iphone brukere jeg har møtt drasser med seg en lader fordi de går tom på 6-8 timer med bruk.

Jeg skjønner ikke hvorfor folk forsetter og kjøpe telefonene når de blir etter min mening dårligere? Dere får tynner telefoner med dårligere batteri spesifikasjonen på telefonene forandrer seg nesten ikke.

Jeg har 1440p skjerm på telefonen min og får 2-3dager batteri levetid mens en iphone med 1080p har 6-8 timer hvordan er dette mulig? Enkel grunn optimalisering av operativsystemet manuelt med et open source operativsystem dette er fremtiden etter min mening.