View Single Post
Viper33's Avatar
Trådstarter
359
"Folk kjøper det fordi det er bra produkter, og de forteller gjerne andre at det er bra produkter." Klart folk gjør det. Det gjør jeg også. Men Apple bruker milliarder på å finansiere reklame og produktplasseringer i filmer osv. Nå skal jeg ikke uttale meg mer detaljert på innlegget jeg skrev for 6år siden på denne tråden heller da.

"Jasså? Hvilke fans er det da?" Jeg har sett flere reviewere på Youtube samt andre artikler som uttrykker misnøye og hvorfor man egentlig trenger en pencil. Spesielt siden den bare blir brukt til et formål; design og tegning. Og ikke minst meg selv som fan. Jeg har absolutt ingenting å bruke dette produktet mot. Personlig syntes jeg dette er et produkt uten formål for min egen del. Som student ville jeg heller brukt Macbooken min til notater. Ikke en Apple Pencil sammen med en iPad Hva andre syntes er en annen sak.

Her er eks på dette;
https://www.youtube.com/watch?v=GTWJoc-3C3w

En ganske seriøs Youtube-bruker innenfor teknologibruk og tips. Ut i fra statistikken på "likes" og commentsfeltet, er mange enige, men også uenige.

http://www.cio.com/article/3036754/i...in-ios-93.html

En OK artikkel skrevet av Jim Lynch.

Personlig liker jeg også Apple Pencil, siden den åpner opp bedre muligheter for de som driver med kunst o.l.. Også noe som er vell verdt å nevne er hvor mange tusen dollar Apple bruker til utvikling av disse appene som skal forbedre brukervennligheten til de som velger å bruke appene. Altså; Det er billigere for en som tegner å kjøpe Apple Pencil, en å måtte kjøpe utstyr i en dyr "kunstbutikk" om jeg tørr å kalle det for det....

Du sammenligner to helt forskjellige kontekster. Jobs' uttalelse om stylus var i forhold til å styre telefonen med det. Når iPad Pro nå har fått en stylus så er det ikke nødvendigvis fordi den skal være primærmåten å navigere en iPad på. Tvert imot er vel stylusen ment for profesjonelle som har behov for det i jobben sin (designere m.m.). Godt poeng! Men det er også nødvendig å sammenligne disse kontekstene opp imot hverandre. Hva er virkelig forskjellen mellom en iPhone og en iPad utenom størrelse? Er dette et produkt som burde sammenlignes på lik linje med iPhone og iPad? For meg blir det simpelt et produkt i samme klasse som tileggsproduktene Apple har. Mao. tastatur, mus, iPad-cover, adapters osv. Da syntes jeg nesten 100 dollar er mye for et biprodukt å være.

Det er altså ingen motsetning mot å fnyse av stylus som styremåte på iPhone, og å innføre det som et arbeidsverktøy på iPad. Sant det. Men det er fortsatt bare siktet mot en bestemt gruppe brukere. Hvilke formål har jeg som student f.eks? For meg blir Apple Pencil noe jeg ikke har bruk for i noe sammenheng. Men hvilke arbeidsgrupper utenom arkitekter, designere og kunstnere /tegnere er den rettet mot?

Hva var det forresten du lurte på om Apple "virkelig vil gjøre" da du startet tråden? Mener du mitt første innlegg for 6 år siden, eller mitt nyere innlegg fra i går? Ut ifra mitt aller første innlegg, så har vi jo allerede sett mye av hva Apple har gjort. Tror ikke jeg nevner så mye annet i mitt seneste innlegg om det, utenom å fundere på hva fremtidens produkt vil bringe til teknologi-markede.
Sist endret av Viper33; 10. april 2016 kl. 17:57.